بسوی کامیابی (جلد دوم)


به-سوی-کامیابی-جلد-دوم فن نهان خلاصه ای که پیش رو دارید خلاصه کتاب بسوی کامیابی از آنتونی رابینز است که جلد اول آن را قبلا با هم مرور کردیم. امروز می خواهیم خلاصه جلد دوم همین کتاب را در اینجا مرور کنیم. امیدوارم نهایت استفاده را از این کتاب ها و خلاصه ی آنها ببرید.

به سوی کامیابی 2

نام کتاب : به سوی کامیابی ـ ج2

نویسنده : آنتونی رابینز                      

گرد آورنده : معصومه عباسی

 

فصل اول : رویای سرنوشت

همة انسانها برایی خود رویاهای دارند . رویاهایی کوچک و بزرگ.سرنوشت و آینده ما نیز رویایی است که همیشه به آن می اندیشیم . حال چه کنیم که این رویاها تبدیل به واقعیت شود .

ما برای عملی شدن رویاهایمان باید در زندگی خود تغییراتی به وجود آوریم . تغییراتی پایدار و ماندگار برای این عمل سه قدم لازم است .

Man’s Shoe on emojidex  قدم اول : معیارهایمان را بالا ببریم: سطح توقع و انتظار  از خودمان را عوض کنیم و آن را بالا ببریم .

Man’s Shoe on emojidex  قدم دوم : عقاید زیان آور را تغییردهید: همه ما از تولد تا حال خیلی چیزها یاد گرفتیم . اما تابحال چقدر در مورد درستی و غلطی آن اندیشیده ایم . اینکه این عقیده به سود ماست یا ضرر ما؟ اگر نظام اعتقادی تان را در اختیار نگیرید هر قدم هم که معیارتان را بالا ببرید پشتوانه لازم برای اقدام به عمل در شما وجود نخواهد داشت.

Man’s Shoe on emojidex  قدم سوم: شیوة کار را تغییر دهید : بهترین شیوة ممکن برای کار را پیدا کنید . از طریق نمونه و الگوها ببینید چگونه آنها به نتیجه رسیده اند ، چه افکاری داشتند و …

برای رسیدن به بهبودی پاینده در زندگی ، یادگیری پنج زمینه مهم است که عبارتند از :

  • تسلط بر احساسات و عواطف : هر عملی که انجام می دهیم برای تغییر نحوة احساس ماست . بسیاری از ما آموزش لازم برای به سرعت و موثر انجام دادن کارها را ندیده ایم و هوش و استعداد بالقوه در وجود خود را به صورتی منفعل نگه می داریم . سعی بر این است که احساسات به عنوان ابزاری نیرومند در اختیار ما باشد تا ما از حداکثر توانایی مان بهره مند شویم.به سوی کامیابی فن نهان
  • تسلط بر جسم : آیا ارزش دارد که همه چیزهایی که آرزو داریم بدست آوریم اما به قیمت از دست دادن سلامتی مان. هدف این است که کنترل جسمی خود را بدست گیرید تا اینکه نه فقط از نظر ظاهری بهتر باشید بلکه به تبع آن احساس بهتری و تسلط بر زندگی و لذت مواهب آن داشته باشید .بسوی کامیابی فن نهان
  • تسلط بر روابط : همه ما یادگیری ، رشد، موفقیت و خوشبختی را تنها برای خود نمی خواهیم این درس ما را قادر می سازد تا روابطی عالی با خود و دیگران داشته باشیم .
  • تسلط بر امور مالی : نه معنای ثروت فراوان است که ثروت فراوان، فشار روانی همراه دارد . بلکه طرز نگاه ما به پول است . پول را نه به عنوان هدف غایی بلکه باید به عنوان ابزاری برای کمک و خدمت نگاه کنیم .
  • تسلط بر زمان : به ما می آموزدکه چگونه تصمیمی واقعی بگیریم . چگونه هوس های زود گذر را کنترل کنیم تا نظرات ، تفکرات و تواناییهایمان در زمان مناسب به بار بنشیند و اینکه چگونه طرح و نقشه های لازم برای اجرای آن تصمیم ها را طرح کنیم .
  • بسوی کامیابی فن نهان

فصل دوم : تصمیم گیری؛ راهی به سوی نیرومندی

Thumbs Up on HTC  برای تقویت نیروی تصمیم گیری

 نیروی واقعی تصمیم را به یاد داشته باشید : تصمیم گیری وسیله ایست که هر لحظه می توانید با آن تمام زندگی تان را عوض کنید. معیار تصمیم واقعی دست به عمل زدن است .

مشکل ترین مرحله رسیدن به هدف گرفتن تصمیم واقعی و مقید بودن به آن است . تصمیم هایتان را هوشمندانه و سریع بگیرید .

فراوان تصمیم بگیرید: از راههای تقویت تصمیم گیری ، فراوان تصمیم گیری کردن است .

از تصمیم هایتان درس بگیرید : شکست موهبتی الهی برای تصمیم گیریهای بهتر در آینده است .

به تصمیم های خود پایبند باشید : اما برای تغییر شیوه تفکرتان آمادگی داشته باشید در عقایدتان خشک نباشید ، قابلیت انعطاف داشته باشد .

 تصمیم های شماست که سرنوشت شما را می سازد ،نه شرایطتان

همه اطلاعات شما بی ارزشمند مگر اینکه دست به عمل بزنید .

فصل سوم : نیرویی که شکل زندگی شما را مشخص می کند .

هر کار انسان دلیلی دارد که ممکن است روشن هم نباشد اما وجود دارد. نیرویی در پس هریک از اعمالمان وجود دارد که بر ما مسلط است و آن نیروی رنج و لذت است . هر کار ما یا برای اجتناب از رنج است یا کسب لذت .

مهمترین درسی که در زندگی می آموزیم این است که در مورد ما چه چیزهایی مایه رنج و چه چیزهایی موجب لذت است . این درس در مورد هریک از ما متفاوت است. بدین جهت رفتار ما یکی نیست .

اگر رنج شدید را با هر نوع الگوی رفتاری یا عاطفی همراه سازیم . به هیچ قیمتی سوی آن نخواهیم رفت با دانستن این موضوع می توانیم از نیروی لذت و رنج حقیقتاً برای ایجاد هر تغییر استفاده کنیم .

آنچه محرک رفتارهای ماست واکنش غریزی در برابر رنج و لذت است نه محاسبه اندیشمندانه .

برای اینکه تغییر رفتار به صورت دائمی در آید باید رنج را به رفتارهای گذشته و لذت را به رفتارهای تازه نسبت دهیم و آنها را شرطی کنیم تا بصورت همیشگی در آید .

فصل چهارم : نظام عقیدتی : نیرویی سازنده و نابود کننده

Ballot Box With Check on LG  آنچه شکل و نحوه زندگی ما را مشخص می کند نه وقایع بیرونی بلکه نظام اعتقادی و تعبیر وتفسیری است که از وقایع بیرونی می کنیم.

Ballot Box With Check on LG به محض اینکه عقیده ای را پذیرفته ایم . آن عقیده ، فرمانروای نظام عصبی ما می شود و نیرویی پیدا می کند که می تواند قابلیتهای حال و آتی ما را افزایش دهد و یا به نابودی بکشاند .

Ballot Box With Check on LG اعتقاد حس اطمینانی است که نسبت به امور و اشیاء داریم .

Ballot Box With Check on LG اگر شما اطمینانی مطلق که ناشی از ایمان قوی است در خود بوجود آورید در آنصورت واقعاً به انجام هرکاری قادر خواهید بود ولو اینکه دیگران به غیر ممکن بودن آن ایمان داشته باشید .

برای تغییر عقاید بدانید که :

1) هر موفقیت فردی با یک تغییر اعتقاد آغاز می شود .

2) تجربه های تازه در صورتی موجب تغییر می شوند که باورهای ما زیر سئوال بروند .

3) هر مطلبی را که مورد سئوال و بررسی قرار دهید سرانجام در شما تردید ایجاد می شود .

4) وسیله نهایی برای تغییر عقیده، استفاده از الگوی رنج است .

 

 

 

 

فصل پنجم : آیا می توان در یک چشم بر هم زدن تغییر کرد .

Ballot Box With Check on HTC  همه تغییرات لحظه ای هستند .

Ballot Box With Check on HTC پس از آنکه تغییری را به وجود آوردیم باید بلافاصله آنرا تقویت کنیم . پس از آن باید نظام عصبی خود را نسبت به آن شرطی سازیم و این کار را ، نه فقط یکبار، بلکه به طور مداوم انجام دهیم .

Ballot Box With Check on HTC اولین عقیده ای که لازم است داشته باشیم تا بتوانیم با سرعت هرگونه تغییری را به وجود آوریم این است که بدانیم که در همین لحظه قادر به تغییر هستیم .

Ballot Box With Check on HTC هیچ تغییری حاصل نمی شود مگر آنکه در نظام عصبی خود ، احساساتی را که با حالت یا خاطره معینی همراه کرده ایم ، تغییر دهیم .

Ballot Box With Check on HTC هر زمان که در زندگی احساس رنج و لذت می کنیم مغزها به جستجوی علت آن بر می آید و آنرا درنظام عصبی ثبت می کند تا براساس آن اطلاعات بتواند در آینده تصمیم های بهتری بگیرد .

Ballot Box With Check on HTC تداعی عصبی  امری زیست شناسی، فیزیکی و جسمی است .

Ballot Box With Check on HTC ترک عادت از آن جهت سخت است که در طی زمان شبکه ای از تداعی های عصبی در سلسله اعصاب بوجود آمده است به همین سبب اگر انجام کاری عادتی را برای مدت طولانی متوقف کند ارتباطات عصبی ضعیف می شود .

Ballot Box With Check on HTC هرزمان که رنج یا لذت قابل ملاحظه ای را تجربه کنید مغز با توجه به سه معیار به جستجوی علت می پردازد .

Ballot Box With Check on HTC مغز به دنبال عاملی می گردد که متمایز و منحصر به فرد باشد

Ballot Box With Check on HTC مغز به دنبال حوادثی می گردد که همزمان با ایجاد احساسات رنج و لذت اتفاق افتاده باشد.

Ballot Box With Check on HTC مغز در جستجوی ثبات است .

فصل ششم : نحوة ایجاد تغییر در زندگی : علم تداعی عصبی شرطی

Man’s Shoe on emojidex قدم 1: مشخص کنید چه میخواهید و چه عاملی مانع شماست :

Man’s Shoe on emojidex قدم 2 : ایجاد انگیزه : رنجهای حالت فعلی و لذت های تغییر را در نظر آورید .

برای تغییر ، احتیاج به اهرم و تکیه گاهی است و بزرگترین اهرم، درد درون انسانهاست نه برون آنها و بزرگترین درد آن است که بدانید نتوانسته اید مطابق معیارهای خود زندگی کنید .

Man’s Shoe on emojidex قدم 3 : الگوهای محدود کننده را خراب کنید: یکی از اهرمهای ایجاد درد جسمانی است (مثال : سه روز پشت سرهم غذایتان شکلات باشد ) و یا بر هم زدن الگوی فکری که شخص انتظار نداشته باشد .

Man’s Shoe on emojidex قدم4 : ایجاد الگوی تازه و نیروبخش : ساده ترین راه این است که افرادی را الگو قرار دهید که آن شکل را برای خود حل کرده اند .

Man’s Shoe on emojidex قدم 5 : الگوهای تازه را شرطی کنید تا به صورت عادت ثابت در آورید .

– هر الگوی عاطفی و یا رفتاری که مرتباً تقویت شود به صورت واکنش شرطی در می آید و هر الگویی را که تقویت نکنیم سرانجام از بین می رود .

– برای تقویت رفتار باید برنامه ثابتی داشت .

– مهمترین چیز در مورد ایجاد واکنشهای شرطی باید بخاطر داشت که تقویت رفتار باید بلافاصله انجام نشود.

Man’s Shoe on emojidex قدم 6 : الگوی تازه را آزمایش کنید .

فصل هفتم : چگونه به خواسته واقعی خود برسید .

Ballot Box With Check on emojidex  تمرکز و توجه نسبت به امور نظر ما را نسبت به واقعیت ها عوض می کند تعبیر وقایع غالباً ناشی از توجه و تمرکز است .

Ballot Box With Check on emojidex حواستان را به جایی که می خواهید بروید جمع کنید نه به اموری که مایه وحشت شما می شود .

Ballot Box With Check on emojidex موثر ترین راه برای کنترل مرکز توجه آن است که سئوالاتی را از خود بپرسید .

تمرکز به سه نوع است . بصری ، سمعی و لمسی

☑در « بصری » تمرکز به تصویر، حرکت و سکون، رنگ ، اندازه و …(آنچه که دیده می شود ) است .

☑در «سمعی » تمرکز بر صدا ، لحن ، حجم و شدت و سرعت …(آنچه که شنیده می شود)است .

☑در «لمسی» تمرکز بردرجه حرارت ، نرمی و زبری ، سبکی و سنگینی و … ( آنچه که لمس می شود ) است .

برای موفقیت باید روحیه ای مصمم داشت .

راههای مختلف برای شاد بودن وجود دارد .

فصل هشتم . پرسش :کلید پاسخ است .

Ballot Box With Check on HTC پرسشهای ما ، افکار ما را می رساند .

Ballot Box With Check on HTC معنایی که به هر واقعه ای می دهم، مشخص کنندة تصمیمات من است . که در نهایت سرنوشت را تعیین می کند.

Ballot Box With Check on HTC تفکر چیزی جز فرایند پرسش و پاسخ نیست .

Ballot Box With Check on HTC تفاوت میان اشخاص ، مربوط به پرسشهایی متفاوت است که دائماً از خود می کنند .

Ballot Box With Check on HTC کامپیوتر ذهن شما همیشه در خدمت شماست. هر سئوالی که به آن بدهید به طور قطع جوابی برای آن پیدا می کند.

Ballot Box With Check on HTC نه تنها سئوالاتی که از خود می کنیم بلکه حتی سئوالاتی که در پرسیدن آنها کوتاهی می کنیم در تعیین سرنوشت ما نقش دارند .

سؤال، سه عمل خاص را انجام می دهد:

 الف) بلافاصله توجه ما را به مطلب دیگری جلب و احساس ما را دگرگون می کند .

ب) باعث غربال کردن اطلاعات ورودی مغز می شود .

ج) موجب می شود که به منابع تازه ای دست یابیم .

سؤالات مشکل گشا :

  • کدام جنبه مشکل خوب است ؟
  • چه چیزی هنوز کامل نیست ؟
  • برای اینکه جریان کارها بر وفق مراد من شود حاضرم چه کارهایی انجام دهم ؟
  • برای اینکه جریان کارها بر وفق مراد من شود حاضرم چه کارهایی را انجام ندهم ؟
  • چگونه از انجام کارهای بالا لذت ببرم؟

نکته آخر : سوال کردن را در جایی متوقف کنید و دست به عمل بزنید .

فصل نهم : فرهنگ موفقیت نهایی : جادوی کلام

Ballot Box With Check on HTC اگر کلام را عاقلانه انتخاب کنید بدانید که نیروی عظیمی در اختیار شماست .

Ballot Box With Check on HTC کلماتی را به طور عادتی به کار می برید بر نحوه ارتباط شما با خودتان و بر احساس شما از زندگی موثر است .

Ballot Box With Check on HTC کسانی که خزانه لغات آنها فقیر است دچار فقر احساسی و عاطفی می شود و کسانی که در این زمینه غنی هستند جعبه ای رنگی در اختیار دارند که می توانند با کمک آن خاطرات و تجربه های خود را به اشکال مختلف رنگ آمیزی کنند .

Ballot Box With Check on HTC با تغییر عادات کلامی و عوض کردن کلماتی که همیشه آنها را برای تشریح عواطف خود بکار می برید می توانید بلافاصله شیوه تفکر، احساس و زندگی خود را عوض کنید 

فصل دهم : موانع را نابود کنید، دیوارها را بشکنید . بندها را پاره کنید . نیروی تشبیه و تمثیل

Ballot Box With Check on HTC تشبیه و تمثیل نوعی نشانه است ولی می تواند احساسی سریعتر و کاملتر از کلمات معمولی در ما ایجاد کند و ما را به سرعت دگرگون کند .

Ballot Box With Check on HTC استفاده منحصر به فرد از یک تمثیل مهمترین راه محدود کردن زندگی است .

Ballot Box With Check on HTC سعی کنید از تمثیل های زیبا استفاده کنید چرا به جای عبادت « آقا بالاسر » از « روح من » یاد نکنید ؟

فصل یازدهم : ده احساس نیرو بخش

Ballot Box With Check on HTC انسانها برای مقابله با احساسات، به یکی از راههای زیر متوسل می شوند : اجتناب ، انکار ، رقابت، یادگیری و به کاربری .

Ballot Box With Check on HTC احساسات، موهبتی الهی ، راهنما و حامی هستند که انسان را به عمل دعوت می کنند اگر عواطف خود را سرکوب کنید و آنها را از صحنه زندگی بیرون برانید یا بزرگش کنید و بگذارید بر شما مسلط شود در این صورت یکی از سرمایه های گرانبهایتان را بر باد داده اید .

Ballot Box With Check on HTC همه عواطف و احساسات از خود شما سرچشمه می گیرد و این خودتان هستید که آنها را می آفرینید .

Ballot Box With Check on HTC برای تسلط بر عواطف و احساسات شش گام لازم است .

الف) احساس واقعی خود را مشخص کنید .

ب) سپاسگذار عواطف خود باشید. آنها مددکار شما هستند .

ج) نسبت به پیام های عاطفی حساس و کنجکاو باشید .

د) به خود اعتماد کنید .

ه) مطمئن شوید که نه تنها درحال حاضر بلکه در آینده نیز دراین راه موفق خواهید بود .

و ) به شوق در آیید و دست به عمل بزنید .

ده نشانه عمل :

  1. عشق و محبت
  2. قدرشناسی سپاس
  3. کنجکاوی
  4. شور و هیجان
  5. اراده و قاطعیت
  6. انعطاف پذیری و نرمش
  7. اعتماد به نفس
  8. خوشرویی
  9. سلامت و شادابی
  10. کمک و خیرخواهی

فصل دوازدهم . نگرانی بزرگ : ساختن آینده ای مطمئن

Ballot Box With Check on HTC هدفهای بزرگ، انگیزه های بزرگ ایجاد می کند .

Ballot Box With Check on HTC تعیین هدف، باید همه موفقیت های زندگی و اولین قدم برای تبدیل ذهنیت ها به عینیت هاست .

Ballot Box With Check on HTC تنها داشتن هدف نیست که دارای اهمیت است بلکه شیرینیهای زندگی که در راه رسیدن به هدف نصیبتان می شود نیز به همان اندازه مهم است .

Ballot Box With Check on HTC هدفهایتان می تواند در چهار زمینه زیر خلاصه شود :

Digit One on EmojiOne  توسعه و پرورش شخصی

Digit Two on EmojiOne  شغلی و اقتصادی

Digit Three on EmojiOne  تفریحی و ماجراجویانه

Digit Four on EmojiOne  خیرخواهانه

 

قدمهای مربوط به هریک از اهداف عبارتند از :

  • هر تغییر و زمینه مورد نظر را یادداشت کنید .
  • مهلت هر هدف را بنویسید .
  • مهمترین هدف یکساله خود را انتخاب کنید .

( دو دقیقه وقت صرف کنید و در یک بند بنویسید چرا خود را مقید کرده اید که ظرف یکسال به این هدف برسید ) .

*حداقل روزی دوبار هدفهای مورد نظرتان را در نظر مجسم کنید و لذت حاصل از آن را تصور کنید .

* رسیدن به هدفها به خودی خود باعث خوشبختی نمی شوند بلکه از طریق تعقیب هدف شخصیت شما ساخته می شود برای رسیدن به هدف ناچار باید موانعی از سر راه بردارید و این کاربه شما احساسی عمیق از کمال و موفقیت می دهد .

* طی چند سطر توضیح دهید که چه خصوصیات اخلاقی ، مهارتها ، توانایی ها، اعتقادات و طرز فکری باید داشته باشید تا به همه اهداف مورد نظر دست یابید .

* به خاطر داشته باشید که در مورد هر یک از چهار هدف یک ساله خود باید حداقل هر روز یکبار احساس پیشرفت کنید .

 

بالاخره بسته ی رایگان دوره فن بیان و سخنوری رسید

فن نهان درو هفن بیان و سخنوری

برای دانلود فایل ارزشمند فن بیان و سخنوری لطفا فرم زیر را پر کنید.

لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

فصل سیزدهم : ده روز روزة فکری

Ballot Box With Check on HTC هدف این است که دانسته های خود را به کار گیرید .

Ballot Box With Check on HTC طرز فکری که ما را به سطح زندگی کنونی رسیده است ما را به مقصودی که در نظر داریم ، نخواهد رساند .

Ballot Box With Check on HTC در ده روز آینده که از همین حالا آغاز می شود خود را مقید کنید که کنترل کامل همه توان فکری و عاطفی خود را به دست گیرید و هم اکنون تصمیم بگیرید که به مدت ده روز متوالی دچار احساسات و افکار ضعیف و منفی نشوید .

Ballot Box With Check on HTC هدف این نیست که بر مشکلات زندگی سر پوش بگذارید بلکه می خواهیم خود را در وضعیت فکری و عاطفی بهتر قرار دهیم تا نه تنها راه حل مشکلات خود را پیدا کنیم . بلکه عملاً در جهت رفع مشکل قدم برداریم .

Ballot Box With Check on HTC در زندگی هرگز بیش از ده درصد از وقت خود را صرف هیچ مشکلی نکنید . نود درصد بقیه را به راه حل بیاندیشید .

Ballot Box With Check on HTC انرژی خود را بخاطر مسائل کم اهمیت هدرندهید … بدانید بیشتر مسائل کم اهمیت هستند .

Ballot Box With Check on HTC برای روزه چهار قانون ساده را به یاد داشته باشید :

Ballot Box With Check on HTC هیچگونه احساس منفی و ضعیف کننده ای را به خود راه ندهید .

Ballot Box With Check on HTC اگر این احساسات به سراغتان آمد فکر خود را به چیز بهتر متمرکز کنید .

Ballot Box With Check on HTC فقط به راه حل مشکل بیاندیشید نه به خود مشکل .

Ballot Box With Check on HTC اگر دچار لغزش شدید خود را سرزنش نکنید دوباره از سر بگیرید .

این تعهد ده روزه را برای خود ایجاد نکنید مگر آنکه یقین داشته باشید آنرا به مدت ده روز تمام حفظ کنید .

دانلود فایل خلاصه کتاب”بسوی کامیابی جلد دوم”

[gravityform id=”4″ title=”true” description=”true”]

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x