موفقیت برای همه

موفقیت برای همه
موفقیت برای همه

موفقیت برای همه

نام کتاب: موفقیت برای همه مؤلف: اکرم مقدم گردآوری‌کننده: سابحه ریاحی‌فر

فصل اول: تسلط بر خود

باید دانست گذشته با آینده فرق دارد. باید در زندگی مهمترین هدف را انتخاب کرد و برای رسیدن به آن تلاش نمود. در برخورد با مشکلات به جای اندیشیدن به مشکل به راه‌حل آن باید فکر کرد و با برنامه‌ریزی جلو رفت حتی برای مواجه شدن با مشکلات احتمالی هم برنامه داشت.

?در ادامه میتوانید فایل پی دی اف خلاصه کتــــــاب را

پـــس از پر کـــــــــــردن فرم مربوطـــــــــــه

به راحتــــی در ایمیل خود دریافت کنید.

فصل دوم: نه برای لقمه‌ای نان

قضاوت اشتباه باعث شکست شده که به آن تجربه گویند. تجربه باعث قضاوت درست می‌شود و موفقیت در نتیجه قضاوت درست به دست می‌آید. موفقیت تابع برنامه‌ریزی برای رسیدن به هدفی می‌باشد که ما در این مصمم هستیم.

 

فصل سوم: قدرت خلاق فکر

تصمیم‌گیری در نتیجه داشتن قدرت تغییر است که با مشاوره و به وجود آمدن آگاهی لازم یک انتخاب واقعی را انجام می‌دهیم که این امر سرعت موفقیت ما را افزایش می‌دهد. سرنوشت در نتیجه تصمیمات ما به دست می‌آید.

خلاصه کتاب موفقیت برای همه

افرادی که بر موانع و مشکلات غلبه کرده و تغییر ایجاد می کنند به طور دایم با سه نوع تصمیم‌گیری مواجه هستند:

به چیزی توجه کنند.

هرچیزی چه معنایی دارد.

 چه بکنند.

فصل 4: عظمت خود را دریابید.

ایمان و اعتقاد احساس اطمینان نسبت به موضوعی است که تمامی حواس ما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. این نیرو می‌تواند تصمیمات ما را کنترل کند.

فصل 5: توان بی‌پایان

با تغییر احساس، مرکز توجه خود را تغییر داده‌ایم و با تمرکز روز آن می توان هدف را مشخص‌تر کرد و مانع از انحراف در مسیر بشویم. تمرکز باعث می‌شود جهان را به گونه‌ای خاص دیده و اعمال معینی از ما سر بزند. جالب است بدانیم به هر اتفاقی که بیشتر فکر می‌کنیم همان برایمان اتفاق می‌افتد.

فصل 6: پیروزی فکر

یکی از راه‌های تنظیم مرکز توجه بیان پرسش‌های مختلف در آن موضوع است. این امر باعث دگرگونی زندگی می‌شود. زندگی موفق نتیجه فکر درست است.

فصل 7: نیروهای فوق طبیعی

تغییر روحیه و عواطف از نتایج تغییر حرکات و حالات جسم است. سعی کنی از روی خودتان الگوسازی کنید. یک الگوی مناسب می‌تواند زندگی را زیر و رو کند. الگو باید طوری باشد که تقلید از او منطقی و مقدور و معقول باشد.

فصل 8: کلید طلایی ارتباطات

کلمات اثر مستقیمی بر روی احساسات دارند. صحبت نیکو انسان را زیبا جلوه می‌دهد.

فصل 9: انسان در جستجوی معنی

به زندگی زیبا نگاه کنید. معنای زیبایی از زندگی داشته باشید. به زندگی در چارچوب تصورات گنگ وغیر قابل قبول نگاه نکنیم.

فصل 10: عشق، علی‌رغم همه مشکلات

هدف‌گذاری، جهت‌گیری در زندگی را ایجاد می‌کند. می‌بایست هدف را به زیرهدف‌هایی بشکنیم. برای رسیدن به هدف بزرگ پیشرفت دایم و پایان‌ناپذیر را شعار خود قرار دهیم. لااقل 10 دقیقه در جایی که احساس امنیت می‌کنید به خود وقت دهید تا آرزوها و هدف‌های خود را روی کاغذ بیاورید.

در این کار خود را درچارچوب امکانات فعلی محدود نکنید و تا جایی که امکان دارد گان را با جزییات بیشتر تجسم کنید. سپس برای رسیدن به هر آرزو زمان‌بندی کرده و بعند چند هدف که امسال می توانید به آن برسید و بیشتر رضایت شما را جلب می‌کند و به دیگران نیز نفع می‌رسانند را انتخاب کرده و روی صفحات مختلف بنویسید و برای آن برنامه‌ریزی کند.

فصل 11: درخت دوستی بنشان

به مدت ده روز به هیچ مطلب منفی فکر نکنید. اگر دچار خیال منفی شوید با پرسیدن سؤالی از خود ذهن را به سمت مطلب بهتری متوجه کنید. به راه‌حل‌ها فکر کنید نه مشکلات. اگر پرسش با احساس نامطلوب به سراغتان آمد بلاقاصله آن را کنار بگذارید و به چیز دیگری فکر نکنید. این تمرین باعث می‌شود به عواطف خود مسلط شده اعتماد به نفس پیدا کنید و قعر در جستجوی افکار نیرومند باشد و باعث پیشرفت می‌شود. در این صورت متوجه خواهید شد که راهی برای مبارزه شکل وجود دارد.

فصل 12: مطالعه، نیاز امروز، رفاه فردا

ارقام و آمار بیانگر آن است که مهارت تندخوانی موفقیت فرد را 200 تا 300 درصد افزایش می‌دهد. از مهارت‌های مطالعه می‌توان هدف برای مطالعه، مهارت در ورق زدن صفحات، مبارزه در نکات منفی در مطالعه، تمرکز حواس، حافظه، مقابله با فراموشی را نام برد. یادگیری باید با برنامه باشد. ساعاتی که برای تمرین قرار می‌دهید تغییر ندهید. در هنگام خستگی مطالعه نکنید.در یک متن کندخوان لغات را با وقفه می‌خواند. خواننده بسیار خوب همه مطلب را یک جا و بدون توقف می‌خواند و خواننده عالی تمام یک صفحه را یک جا می‌خواند.

روش محاسبه سرعت در تندخوانی:

سرعت خواندن بر حسب کلمه در یک دقیقه = 60 ثانیه*تعداد کلمات ➗زمان خواندن بر حسب ثانیه

ابتدا این سرعت را قبل از فراگیری تندخوانی با تاریخ به دست می‌آوریم. تندخوان کتاب را بدون هیچ مکثی ورق می‌زند. در هنگام مطالعه باید انگشت در ابتدای خط زیر کلمه باشد و تا آخر خط دست وچشم هماهنگ حرکت کنند. در مرحله اول تندخوانی هدف فقط افزایش سرعت است بدون درک مطلب.

استثناء: کتاب‌های مذهبی همچون قرآن و کتب روایی از تندخوانی مستثنی هستند. هر متن در نوبت اول که خوانده شد بلافاصله برای آن درخت حافظه رسم کرده و نقاطی که در این درخت دارای ابهام است در دور دوم خواندن برطرف می‌شود.

کلمه کلیدی متن در ریشه درخت ومطالب فرعی آن در شاخه‌ها نوشته می‌شود. صامت خوانی، برگشت به عقب، وقفه‌های طولانی، توقف و خیره ماندن روی یک کلمه، حرکات نامنظم چشم، گم‌کردن خط و سرگردانی میان خطوط سرعت مطالعه را پایین می‌آورد واز آفت‌ها می‌باشد. درون‌خوانی یعنی تکرار کلمات د رذهن روش غلطی است. می‌بایست مفهوم جمله در ذهن تداعی شود. در تندخوانی تا مطلبی فهمیده نشود حفظ نمی گردد.

سه مرحله مهم در یادگیری:

رمزگردانی

اندوزش

بازیابی

باید در ابتدای مطالعه کتاب آن را ارزیابی کرد. نام مؤلف، هدف او از نوشتن کتاب، آیا تا به حال در این موضوع چیزی شنیده‌ام و …. سپس در یک مرور کلی کتاب تیترها و عناوین اصلی کتاب را به سرعت مرور کنید وبه جداول، عکس‌ها و پاورقی‌ها دقت کنید.

از دلایل کمبود تمرکز:

مشکلات بیرونی: باعث حواس‌پرتی می‌شوند مانند سر و صدا. می‌توان در همان لحظه آن را بر روی ورقی نوشت.

مشکلات درونی: برای رفع آنها نیز آن را روی کاغذ می‌نویسیم.

 نداشتن علاقه به موضوع مورد مطالعه: موضوعاتی که به آن علاقه نداریم را همان لحظه بنویسیم.

برخورد قدرت تخیل و اراده: هرچه در این زمینه به ذهن می‌رسد را روی ورقی بنویسیم. برای ایجاد تمرکز بیشتر می‌توان از خود سؤال کرد و ارتباطی میان مطالب قبل و بعد در ذهن برقرار کرد. برای درک بیشتر موقع خواندن مطلب آن را نقد نکنیم. خواب، محیط، شرایط مطالعه و تغذیه همگی با درک ما تأثیر مستقیمی دارند.

بهترین حالت این است که 45 ـ 40 دقیقه مطالعه و 15 دقیقه استراحت انجام شود. در هنگام مطالعه باید کلمات کلیدی را یادداشت کرده و بیابیم. برای افزایش قدرت حافظه متن را خوانده و چارچوب اصلی آن را می‌یابیم و تصویر ذهنی از آن ساخته و با قلم بر روی کاغذ می‌آوریم.

قبل از خواندن:

چکیده مطالب را بیابید.

دلیل خواندن و انتظار خود از خواندن را بیابید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرضیه جعفری
مرضیه جعفری
3 سال قبل

می خواهم در زندگی آرامش داشته باشم وبه آینده خوش بین باشم

مرضیه جعفری
مرضیه جعفری
3 سال قبل

می خواهم قرآن حفظ کنم مشکل دارم

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x