مرد مناسب برای ازدواج

خصوصیات یک مرد خوب برای ازدواج چیست؟

فن بیان در مشهد

بخشي از اوقات خود را در زندگي شبانه روزي، مخصوص ارتباط با خانواده خود قرار مي دهند. در ارتباط متقابل خود با همسر، همواره احترام متقابل را حفظ مي كنند و هر يك وظيفه مجزا و متفاوت به عهده داشته كه تكميل و تكوين خانواده ، مرهون تلاش هر دو است. در ارتباط كلامي، با لحني محبت آميز و با نيتي خير خواهانه وارد مي شوند. اشكالها و انتقادها را دور از حضور فرزندان بازگو و حل و فصل مي كنند. انتقادها با رعايت احترام در حد ظرفيت طرف مقابل عنوان مي شود به طوري كه به حيثيت وي، لطمه وارد نمي كند. انتقادها با اظهار جنبه هاي قوت و تكيه روي نقاط مثبت آغاز و زمان فرصت اصلاح به يكديگر داده مي شود. در ابراز احساسات، انتقادها و ارشادات، شخصيت و عزت نفس فرد، همواره حفظ مي شود. طرفين ممكن است از اشتباهات يكديگر اطلاع داشته باشند، ولي بزرگوارانه آنها را ناديده مي گيرند. در صورتي كه طرف مقابل خطاكار است، اين سخن علي عليه السلام را آويزه گوش نموده است كه با سكوت او را عقوبت و يا اصلاح كند.

 

“اعقل الناس من لا يتجاوز الصمت في عقوبه الجهال

«داناترين مردم كسي است كه در عقوبت ناآگاهان، از سكوت تجاوز نكند.”

در اظهار انتقاد همواره حس عيب پوشي و رازداري را بر اساس :

… مُنَّ لباسٌ لكم و أنتم لباسٌ لهنَّ…..  آنها پوشش شمايند و شما پوشش آنهاييد.

همواره حفظ كرده و گاهي اوقات سكوت و خاموشي را سازنده تر از سخن گفتن مي بينند.

مطالب جالب فن بیان در گروه آموزشی فن نهان برای داشتن زندگی سالمتر و رابطه ای بهتر فن بیان و سخنوری

اوقات خوش خانه در ارتباط با يكديگر، به سخنان و گفتاري كه موجب رشد و تعالي شخصيت خود و فرزندان مي شود، صرف مي گردد. يكي از لحظات مسرت بخش و معنوي يك خانواده در ارتباطي سالم، هنگام نماز است، آن گاه كه تمام اهل خانه با دلي آكنده از محبت و سرشار از عشق، روي به درگاه خدا به نماز مي ايستند و با دلي خاضع و خاشع ندا درمي دهند:

ربِّ اجعلني مقيم الصلوه من ذريتي ربنا و تقبل دعاءِ. «پروردگارا، مرا و فرزندان مرا از برپاي دارندگان نماز قرار ده، پروردگارا دعاي مرا بپذير.»

از آن جايي كه مردان در اين ارتباط مسووليت مديريت خانواده را به عهده دارند، بايد از حلم و بردباري و عفو و گذشت بسيار برخوردار باشند، قرآن مي فرمايد:

✨و ان تعفوا و تصفحوا و تغفروا فان الله غفور رحيم *

✨انما اموالكم و اولادكم فتنه و الله عنده اجرٌ عظيمٌ *

✨فاتقوا الله ما استطعتم و اسمعوا و اطيعوا و انفقوا خيراً لانفسكم و من يوق شحَّ نفسه فأُولئك هم المفلحون .

« و اگر عفو كنيد و چشم بپوشيد و از خطاهايشان درگذريذ، خداوند آمرزنده و مهربان است. جز اين نيست كه اموال و فرزندان شما وسيله آزمايش شما هستند و حال آنكه پاداش بزرگ نزد خدا است. پس تا مي توانيد تقوا پيشه كنيد. بشنويد و اطاعت كنيد و به سود خود از مالتان انفاق كنيد و آنان كه از حرص نفس خويش در امان مانده اند رستگارند.»

بهترین سایت فن بیان

در هر صورت مدير خانواده مسووليت بيشتري در گرمي و شادابي خانواده به عهده دارد و اگر هم گاهي نقاط ضعفي و يا اشكالي به ذهنش خطور مي كند، بايد توجه داشته باشد كه خداوند در قرآن مردان، را اين گونه راهنمايي و هدايت نموده است:

… و عاشروهن بالمعروف فان كرهتموهن فعسي ان تكرهوا شيئاً و يجعل الله فيه خيراً كثيراً.

« با زنان به نيكي رفتار كنيد و اگر شما از آنان ناخشنوديد، بايد توجه داشته باشيد كه – چه بسا چيزي را شما خوش نداريد و خداوند در آن خير بسياري قرار داده است.»

البته در اين باره مسووليت، تحمل، بردباري و تبعيت زن در مقابل شوهر نيز مورد تاكيد واقع شده است.

ويژگيهاي ارتباط ناسالم زن و شوهر

اصرار و پافشاري در سخن خود ديگري را مقصر و خود را بي عيب و نقص دانستن اصرار و پافشاري بر بيگناهي خويش سرزنش كردن و طعنه زدن . خود را بالاتر از ديگران پنداشتن مسخره كردن احساسات طرف مقابل را درك نكردن و احساس همدردي و همدلي نكردن با لحن نامناسب و خشن سخن گفتن هميشه حالت تدافعي به خود گرفتن جواب انتقاد را با انتقاد پاسخ گفتن شخصيت و حرمت ديگري را در نظر نگرفتن فن بیان در مشهد توهين كردن نقطه ضعف طرف را رو كردن به جاي برخورد مودبانه با مشكل، شخصيت مقابل را زير سوال بردن توجهي به سخنان و گفتار طرف مقابل نكردن نارضايتي را به طور مستقيم با لفظي زننده ابراز كردن مخاصمه، مجادله و مشاجره كردن سوء ظن داشتن عزت نفس ديگري را لكه دار كردن نيكي را با بدي پاسخ گفتن خرده گيريهاي پياپي، انتقادها، تهديدها، تذكرات مكرر، وارسي كردنها، علت يابيهاي بي مورد و دخالت كردن هاي بيجا، همه زمينه ايجاد ارتباط سالم را به كلي از بين مي برد.بهترین سایت فن بیان

بعضي از رفتارهاي توهين آميز:

در مواجهه با سوال كودك به جاي او پاسخ دادن و اجازه تكميل حرفش را ندادن پوشانيدن لباس، جوراب و كفش او و به جاي او لقمه گرفتن و جز اينها. صندلي در نظر نگرفتن براي او در مسافرتها مقايسه و ارزيابي او با ديگران طعنه زدن و سرزنش كردن در جمع و خرده گيريهاي پياپي امر و نهي مكرر در كارهايي كه خود كودك مي داند بايد انجام دهد. داد و فرياد زدن و با خشونت و تندي برخورد كردن به حرفهاي او توجه نكردن و به طور كامل گوش ندادن تمسخر كردن و كوچك شمردن او كنجكاويهاي وي را با لفظ «فضولي نكن» عقيم كردن در جمع و گروه ، خطاي او را تذكر دادن  تبعيض قايل شدن  بيش از توان از او تكليف خواستن  بيش از توان او انتظار نمره بيست داشتن  نظرات او را ناديده گرفتن  در سطح فهم و درك او دليل كارها را به وي نگفتن

 اهميت به قول و قرار با وي ندادن  پاسخ سلام او را به طور كامل ندادن  تهديد كردن و ترسانيدن او و بيان اين كه هر چه مي گويم ، بگو : چشم !فن بیان در مشهد  سلام نكردن

رابطه ات را درست کن و شاد زندگی کن مطالبی که در ادامه آمده می تواند برای شما مفید باشد ارتباط درست را چگونه بسازیم؟ عشق به خدا چگونه روابطم را بهبود می دهد؟  

 زمينه بازي و تفريح را براي وي فراهم نكردن  به جاي او تصميم گرفتن و اجازه ندادن به اين كه كارهاي شخصي اش را خودش انجام دهد.  به جاي او تكاليفش را انجام دادن .  با نام والقاب خوب وي را صدا نكردن (برچسبهاي نامناسب بر وي زدن)  به خواسته هاي او پاسخ ندادن  بدون اجازه وي، دست به وسايل ، اسباب بازيها و يا كيف او زدن  مكرر، توقعات و انتظارات بالايي را مطرح كردن  در رفت و آمدها و ميهمانيها او را به حساب نياوردن  انتقاد كردن و مدام عيبها را گفتن.

 
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x