اخمهایت را باز کن دلم گرفت

اخمهایت را باز کن دلم گرفت

خشم

بداخلاقی ، مخصوصاً در بین افراد یک خانواده و کسانی که به هم نزدیک هستند مسری تر است مهم نیست که چه کسی اول اوقاتش تلخ شود یا تلخ باشد همین که یکی از آنها قیافه اش در هم بود دیگری هم بی حوصله می شود، معمولاً فاصله بدخلقی تا دعوا و مشاجره یک قدم بیشتر نیست بهانه بسیاری از دعواهای زناشویی، بد خلقی یکی از دو طرف است . بررسی ها نشان داده که اوقات تلخی الزاماً نباید ارتباطی با دیگری داشته باشد یعنی افراد فکر نکنند که در برابر خوش یا ناخوش بودن یا مرتکب خطایی شدن دیگری مسئول اند.فن بیان- کنترل خشم

خانم هایی که خارج ازخانه کار می کنند

خانم هایی که قصد کار کردن در خارج از خانه را دارند، اگر واقعاً مصمم هستند که شغلی داشته باشند باید دنبال آن بروند، بدون شک ارزشش را دارد. اگر مردی زنش را دوست داشته باشد باید برای خواسته های او تفاهم نشان دهد .

شوهر شیرین زبان من

وقتی مرد یا زن در خانه اصلاً به خودشان نمی رسند و رفتارشان بی قید و لاابالی است در واقع به همسر خود بی اعتنایی کرده و انگار او را قابل احترام نمی دانند.

شغل چه کسی مهم تر است زن یا مرد؟

اگر مردان از کار همسرشان تعریف نمی کنند و آن را با طول و تفصیل شرح نمی دهند، مقصر اصلی خود زن ها هستند. آنها هستند که باید برای کارشان ارزش قائل باشند. اگر کسی خودش را کمتر از دیگری بداند، اگر ارزش کارش را همسطح دیگری حس نکند ، به صورت مساوی نیز مورد ارزشیابی قرار نمی گیرد. چه بسیار اند زنهایی که شغل مهم و در آمد بسیار دارند و در محل کارشان از اعتبار زیادی برخوردارند، اما برای اینکه شوهرشان ناراحت نشود، اغلب از شغل خود حرفی نمی زنند، جالب است که مردهای تحصیل کرده که دارای شغل و مقام اجتماعی بالایی هستند. بیشتر از سایر مردها در خانه به همسرشان کمک می کنند.

           ?فرم پی دی اف کتاب را در پایین دریافت کنید.?

✅مقصر خود خانم ها هستند

زن هایی که به زندگی خانوادگی ، به تربیت بچه ها و به ساعت های آزادی که دارند چندان ارجی نمی گذارند، نیاز به چیزی بیش از خانه داری دارند تا بتوانند احساس خوشبختی کنند . خانم هایی هستند که آگاهانه با مسائل روزمره خانه داری روبرو هستند آنها می گویند: درست که گاهی آدم از کارهای خانه و مسائل بچه ها خسته می شود اما مگر کار کردن بیرون از خانه خستگی ندارد؟ آنها ارزش کار خود را می دانند و از زندگی راضی هستند.

[gravityform id=”26″ title=”true” description=”true”]

با هم کنار آمدن

خانواه هایی که رفتار آن نسبت به هم با گذشت است ، فرزندانشان نیز نگرشی خوشبینانه به زندگی و آینده دارند. آنها در چنین خانواده هایی امکان می یابند که راه کنار آمدن با مردم و اطرافیان را بیاموزند. این گونه بچه های موفق می شوند تا شخصیتی آگاه و ثابت و مستقل پیدا کنند. بچه ها مسأله را در خانواده در دو زمینه تجربه می کنند، این که پدر و مادرشان هرگز خودخواهانه عقایدشان را به دیگری تحمیل نمی کنند بلکه آمادگی شنیدن و پذیرفتن عقیده همسر خود را دارند و دیگر این که همیشه می توانند راه حلی پیدا کنند که برای هر دو مناسب باشد.کنترل خشم-فن بیان

منظور از سازش این نیست که فوراً عقب نشینی کنیم یا از خواست خودمان بگذریم، هرکس باید امکان داشته باشد دلایل خود را بگوید، عقیده اش را ابراز کند. حتی برای اثبات آن پافشاری کند، بجنگد، مخصوصاً هنگامی که مسئله مهمی مطرح است اما مهم آن است که سرانجام قادر باشد خوب و بد را سنجیده راهنمایی حل را بررسی کرده و بهترین را انتخاب و قبول نماید. چنین سازش، یعنی موقعیت را درک کرده ای، به دلایل طرف دیگر توجه کردن، بطور خلاصه یعنی باهم کنارآمدن، با کودکان بخصوص کودکان زیر سه سال، سازش و گذشت نه تنها بسیار شایسته است، بلکه یکی از روش های قابل ستایش و موفق تربیتی است. بچه ها و همچنین بزرگترها باید بیاموزند که نه فوراً موافقت کردن درست است و نه دایم امکانات گوناگون پیشنهاد کردن.

یکی صبح خسته و یکی شب

در پزشکی این امری ثابت شده است که در بدن هر انسان دو نوع ساعت فعالیت وجود دارد که با هم بسیار متفاوت هستند یکی از فعالیتی که توسط سوخت وساز انرژی و از طریق فعالیت سلول ها ایجاد میشود و دیگری فعالیت که توسط نور ایجاد می شود و همراه روز و شب آهنگ خود را آغاز می کند کسانی که صبح ها سرحال هستند آدم های خوشبختی اند، زیرا ساعت و سیر فعالیت بدنشان طبیعی است. در حالی که برعکس اند مثل ساعتش کند کار کند همیشه عقب تر از زندگی معمولی هستند.

حرف را باید زد

انسان مانند کوه آتشفشان است اگر دائماً رنجش ها و دلخوریها را در دلش نگه دارد روزی در مقابل حادثه ای بی اهمیت که مثلاً چرا به جای سیب گلابی خریدی وفریاد می زند: اصلاً بهتر است از هم جدا شویم و این زندگی برای من غیر قابل تحمل است.

مطالبی که میتواند برای شما راه گشا باشد: ? خداحافظ مشاجره و درگیری خداحافظ من گمشده

پنهان کردن ناراحتی ونارضایتی، محیطی متشنج به وجود می آورد. از این نظر چنین رفتاری زن و شوهر را از یکدیگر دور می کند زمانی که کوتاه می آیند و برای اجتناب از مشاجره، مسائلشان را مطرح نمی کنند حالتی بینشان ایجاد می شود چون آرامش قبل از طوفان که بسیار خطرناک است و می تواند با جرقه ای کوچک منفجر شود. هرگز از بچه ها نخواهید که میان شما قضاوت کنند برای آنها بسیار سخت است که طرف یکی از والدین را بگیرند. قرار ددن بچه ها در چنین موقعیتی کار غلطی است .

[gravityform id=”26″ title=”true” description=”true”]

سازش، چشم پوشی و خوشبختی در زندگی زناشویی

به طور کلی زندگی زناشویی بدون مسئله ای اصلاً وجود خارجی ندارد. تنها فرقی که افراد موفق در زندگی زناشویی در عدم فروپاشی زندگی شان با افرادناموفق دارند این است که دسته اول اختلافات موجود ما بین خود را درک کرده و درحل آن می کوشند و برای حل آن از متخصصین مسائل زناشویی کمک بگیرند .

جدایی های گه گاه

هر کس گاه به تنهایی احتیاج دارد تا لحظاتی برای خودش باشد هرکاری دلش خواست بکند حتی اگر شده ول بگردد ، اما تنها باشد. فقط وقتی بتوانیم تنها شویم دوباره علاقه و شوق همسرمان را پیدا می کنیم و دیدارش برایمان لذت بخش می شود. راز بقا: در کنار یکدیگر بودن است . انسان با تمام عشقی که به همسر خود دارد گاهی احساس می کند دلش می خواهد دور از او و فارغ از او وتنهای تنها باشد تا بتواند بار دیگر به سوی او بازگردد.

✅من دیگربه ساز او نمی رقصم

خانم ها کمتر از خواست ها ونوع زندگی دلخواهشان به طور جدی دفاع می کنند آنها بیشتر وقت ها سعی می کنند زندگی را با خواست شوهرشان تطبیق دهند در عوض انتظار دارند که شوهرشان هم خواست های آنها را مورد نظر قرار داده به آن اهمیت دهد . البته این آرزویی بیهوده ایست . مردها کمتر می توانند خود را جای دیگری بگذارند. آنها از کودکی یاد گرفته اند که به خواستهای خود پایبند بودن، به دل خودشان راه بروند به آنها یاد داده اند که اگر چیزی را می خواهند به طور جدی آن را دنبال کنند. دائم در حال فداکاری و گذشت نباشید.

ازخواست ها و برنامه های خود برای جلب رضایت شوهرتان صرف نظر نکنید. البته منظور این نیست که دیگر هیچ کاری برای خاطر او انجام ندهید. بدون گذشت و همکاری هیچ زندگی زناشویی ای دوام نمی آورد. بیشتر ما برای این نوع صراحت ، شجاعت لازم را نداریم. می ترسیم با بیان آرزوهایمان تعادل و تفاهم زندگی به هم بخورد .

“من به شوهرم خیلی می رسم و فکر نمی کنم عیبی داشته باشد”

امروزه زن ها از عشق و زندگی زناشویی تصوارتی دارندکه با گذشته بسیار متفاوت است. مهم ترین آن برابری با مرد است برای زن امروزی برابر بودن با مرد یکی از با اهمیت ترین موضوع های زندگی اش می باشد. مشکلی که برخی از خانم ها با آن روبرو هستند رفتاری است که در مقابل همسرشان دارند و با آنچه یک زن امروزی تصور می کند کاملاً متفاوت است .

✅آیا مرا دوست داری؟

گله بسیاری از خانم ها از شوهرشان این است که او هرگز از احساسش نسبت به آنها حرفی نمی زنند . نباید فراموش کرد که مردها با زن ها فرق دارند، طرز فکر آنها، احساس و عکس العملشان نسبت به اتفاقات زندگی متفاوت است در مورد مسائل احساسی این تفاوت بسیار بسیار بیشتر است آنچه ارتباط بامردها را بسیار پیچیده و گاهی انسان را سردرگم می کند بی میلی آنها در حرف زدن و بیان احساسشان است . مردها عملاً هرگز از احساسشان چیزی نمی گویند.

دوستی زن ها بر پایه احساسات مشترک است صمیمت واقعی زن ها زمانی است که بتوانند با هم حرفی را بزنند و در مورد مسائلشان درد دل کنند.

در حالی که دوستی مرها روی علایق مشترک مانند ورزش یا شغلشان است. مردها دوست ندارند احساساتشان را بر زبان بیاورند و آن را بیان کنند بلکه ترجیح می دهند علاقه و محبت خود را با عمل نشان دهند. این کار برای زن ها کافی نیست آنها باید محبت را به صورت کلی بشنوند. آنها اشاره ای محبت آمیز شوهرشان را مانند یک لبخند ، هدیه ای کوچک، شاخه گل … نمی شنوند. اگر زن قبول کند که نوع ابراز محبت شوهرش با ابراز محبت خود او متفاوت است اگر آن را بپذیرد و درک کند، آنگاه عشق ومحبت همرش را برای همیشه به دست آورده است حتی اگر او دایم و هرروز و هرساعت از آن دم نزند. تفاهمی که در این رهگذر بین آنها ایجاد میشود آنقدر قوی خواهد بود که می تواند زندگی شان را از عشق سرشار کند.

[gravityform id=”26″ title=”true” description=”true”]

✅خانه داری یا کار بیرون از خانه ؟

خانم روانشناسی که در این زمینه به بررسی پرداخته، عقیده دارد که تصمیم یک زن که آیا در خانه بماند یا شاغل باشد،بستگی کامل به طرز فکر او نسبت به زندگی خود و اطرفیانش دارد . خانمی که شغل خود را حفظ کند اما تمام وقت وجدانش نارحت است که به بچه یا بچه هایش به اندازه کافی نمی تواند برسد و برایشان وقت ندارد ، نه از کارش لذت می برد و نه از وجود بچه هایش. هر تصمیمی در این زمینه مستلزم از خود گذشتگی و اندکی چشم پوشی است . کار نکردن بیرون از خانه به معنی خدمتکار تمام وقت بودن نیست.

✅این مرد عوض بشو نیست

ما دلمان نمی خواهد عوض شویم یا قبول کنیم که طور دیگری به جز آنچه تا به حال بوده ایم می توان زندگی کرد. فکر کنیم همسرمان باید مانند ما شود ،نه مانند او . احساس در زندگی یک زن نقش اصلی را بازی می کند درحالی که مرد همه احساسش را در زندگی زناشویی به بازی نمی گیرد. برای او هم چیز در زندگی دو نفره خلاصه نمی شود . از این رو که مرد مانند زن فکر نمی کند روز و شب نامه های عاشقانه نمی نویسد ، گل نمی خرد ، … زن حس می کند چیزی را از دست داده و آزرده می شود. به جای اینکه برای خود سرگرمی و کاری ایجاد می کند به جای اینکه مستقل شود و از کاری که انجام می دهد لذت ببرد دائماً به دست و پای مردش می پیچد .

✅جدایی و طلاق

جدایی هرگز ناگهان و بی مقدمه شروع نمیشود . احتمالاً زن و شوهر مشکلاتی با هم داشته اند، مشاجره زیاد، سرزنش ، قهر، … به طوری که فکر جدایی برای هریک که گاه به وجود می آمده اما فقط فکرش نه بیشتر .هر قدر دو نفر مدت بیشتری با هم زندگی کرده باشند ، جدایی شان دردناکتر و سخت تر است . درمان زخم روح بیشتر از زخم جسم به طول می انجامد و یکنواخت هم پیش نمی رود بالا و پایین بسیار دارد . دو سال طول می کشد تا کسی بتواند جدایی را قبول کند، گاهی هم بیشتر .

انسان پس از گذراندن مرحله سخت جدایی، دیدی جدید به زندگی پیدا می کند نسبت به حوادث حساستر می شود. ضربه پذیرتر می شود، در عین حال در می یابد که دیگران نیز چقدر می توانند حساس و ضربه پذیر باشند. گاه طلاق موقعیت و امکان تازه برای پیشرفتی تازه است. کسی که از این امکان استفاده کند، می تواند روزی بار اندوه را برزمین گذارد، زندگی تازه ای را آغاز کند و شاید هم روزی عشق دیگری بیابد .

کنترل خشم ✅تفاهم و همدردی یک طرفه نیست

مردها برای احساسی بودن وهمدردی تربیت نشده اند. آنها نوسانهای احساسی همنوعان خود را کمتر درک می کنند زندگی برای آنها از واقعیت و عمل تشکیل شده است. احساسات مال زن هاست.

✅نمی توانستی از من بپرسی؟

گاهی زن یا شوهر تصمیمی به تنهایی می گیرند، فقط برای اینکه از بحث و گفتگو بگریزند. البته تنها تصمیم گرفتن، آسانتر است، برای هر دو طرف آسانتراست، اما رابطه دوستی نیست زیرا باعث عدم اطمینان زن و شوهر به یکدیگر می شود . کسانی می توانند با یکدیگر به توافق و تصمیم گیری مشترک برسند، که یاد گرفته باشند بدون کمک دیگری مسئول اعمال خود بوده و تصمیم بگیرند . البته اگر کسی کارهای ما را انجام دهد و مشکلاتمان را پیش پایمان بردارد، زندگی راحت تر خواهد بود . اما بهایی که باید برای این آسودگی بپردازیم، بسیار سنگین است. بهایش از دست رفتن خودآگاهی و استقلال شخصی در انجام کارهای مربوط به خودمان خواهد بود.

✅دعوا بکنید، اما درست دعوا بکنید

دعوا کردن نباید منجر به توهین و ضربه زدن به شخصیت دیگری شود. هرگز نباید حرفی زد که قابل جبران و بازگشت نباشد . در این صورت خود انسان نیز بهتر در امان می ماند. مهمترین نکته ای که در دعوا باید رعایت کرد ، پیش نکشیدن دلخوریهای گذشته است . نباید دلخوری ها وگله های گذشته را بازگو کرد. اگر ناراحتی و دلخوری ای فوراً مطرح شود، دیگری نیازی نخواهد بودکه هربار همه ناراحتی ها دوباره یادآوری شود. برای پایان دادن به جنگ و دعوا دائماً ، زن وشوهر باید ساعتی با هم بنشینند و مشکلات ما بین خود را به آرامی بررسی کنند . هیچ وقت یک نفر مقصر نبوده و نخواهد بود در هر اختلاف نظر و مشکلی همیشه هر دو طرف به نوعی مقصر هستند و به قول معروف نباید یک طرفه به قاضی رفت .

✅وقتی که عشق دیگر آینده ای ندارد

بزرگترین مشکل در زندگی دو نفر نبودن گفتگو است . کسانی که در سکوت به زندگی ادامه می دهند پس از چندی به آن خو می گیرند تا سرانجام روزی مسئله طلاقی پیش می آید . مشاوران زناشویی معتقدند که حساس بودن نسبت به همسر ،آگاهی به مسایل، درک کردن و بازگو کردن ویافتن راه حل از اساسی ترین و موثرترین راه برای پرهیز از طلاق اس . در زندگی زناشویی پول، خیانت ،مادرزن، مادر شوهر، دوستان، … مسئله نیستند بلکه مسئله آن اعتقاد و اطمینان بیهوده است که کسی تصور کند زندگی همیشه مانند روزهای اول ازدواج خوشبخت و زیبا می ماند و هیچ چیز آن را صدمه نمی زند.

✅نیاز زن و شوهر به اینکه گهگاه از یکدیگر دور شوند

روابط زن و شوهر مانند روابط مادر و فرزند است . کودک از یک سو به امنیت و رشد وابسته است. از سوی دیگر باید از او جدا شود تا تکامل یابد . آنهایی که دائماً با هم هستند و لحظه ای آزادی ندارند و روابطشان پس از مدتی به صورتی خسته کننده و محدود در می آید و سرانجام یکی از آنها سعی می کند هر طور شده راه فراری بیابد. چه بسا کسانی که در یک اتاق می نشینند و هر یک در سکوت به کار خود مشغول اند اما بسیار به هم نزدک اند. در عین حال کسانی که دائماً به هم چسبیده اند لحظه ای از هم جدا نمی شوند اما صمیمیت ما بینشان وجود ندارد .

✅او مرا درک نمی کند

مردها حرفشان را صریح و بدون حاشیه رفتن می زنند. زن ها بر عکس هرگز آنچه را که در نظر دارند بر زبان نمی آورند. آنها توقع دارند همسرشان از روی اشاره و کنایه، منظورشان را بفهمد . این مسئله یکی از اساسی ترین اختلافات زن و شوهر است. زن و مرد مسایل را از دو زاویه متفاوت نگاه می کنند. برخورد رسمی مردها با رویدادهای روزمره، زن را از کوره بدر می کند. احساس می کنندشوهرشان برای مشکلات آنها شنوا ندارند.

فقط می تواند چند راه حل کوتاه و فوری ارائه دهد و بقیه مسائل به خودی خود حل خواهد شد. این تفاوت ما بین زن و شوهر باعث شده که تعداد زیادی از زنها گله کنند که شوهرشان علاقه و توجهی به احساس و فکر آنها ندارد و کمتر می توانند گفتگوی دو بدو و صمیمانه ای با او داشته باشند. بزرگترین دلیل چنین برداشتی متفاوت بودن روش های مرد و زن درابراز احساسات شان نسبت به یکدیگر است. ریشه تفاوت رفتاری زن و مرد در دوران کودکی نهفته است.

آنها متفاوت بزرگ می شود خواستها و برخوردشان بامسایل نیز متفاوت است. برای برقرار کردن تعادل وتفاهم در زندگی ، زن ها باید از دنیای رویائی خود بیرون بیابند و توقع نداشته باشند شوهرشان همه آرزوهای آنها را از نگاهشان حدس بزنند و بفهمند . زن ها باید فکر و عقیده شان را روشن و صریح بیان کنند.

✅سکوت در زندگی زناشوئی

نباید منتظر بنشینید که دیگری شروع کند: بلکه خود ابتکار عمل را بدست بگیرد . کاری بکنید که زندگیتان از حالت یکنواخت و خسته کننده درآید مثلاً رفتن به یک کنسرت، مهمانی دادن و… از مطرح کردن مسائل روی نگردانید . کسی که از مشکلاتی حرف بزند می تواند امیدوار باشد که سرانجام همسرش برای حل آن به کمکش بیاید.

✅اثر منفی ای که بی توجهی و شلختگی درزندگی دو نفر دارد

کسی که به نظافت و سرو وضعش می رسد هم به خودش احترام می گذارد هم به همسرش . در این مورد زن و مرد فرقی ندارد . کارهای کوچک و مراقبت های جزئی است که زندگی را زیبا و احترام متقابل را ایجاد می کند. کارهایی که انجامش وقتی نمی گیرد و زحمتی هم ندارد، در حالی که بازده اش صمیمیت و احترام متقابل افراد خانواده نسبت به یکدیگر است .

✅همکاری و شراکت ، اما در همه چیز

زن نباید برای فرار از بحث و بگو مگو ، فوراً همه کارها را انجام دهد: فقط از ترس این که مبادا کسی دلخور شود زن وشوهر باید باهم بحث کنند، کارها را تقسیم کنند، نظرشان را قاطعانه بگویند نه اینکه یکی از آنها و معمولاً زن ، کارها را انجام دهد و گله هایش را درونشش بریزد.

✅به من نگاه نکنید

زن ها اغلب به تعریف هایی که ازشان می شود توجهی نمی کنند. اما در مقابل کوچک ترین ایرادی که از آنها گرفته شود ، هفته ها دچار افسردگی شده و رنج می برند . اگر مردی به زنش خیانت کند، زن فوراً دلیل خیانت او را در خود و احتمالاً در ظاهر خود جستجو خواهد کرد به جای اینکه دنبال دلیل اصلی مسئله بگردد، دنبال آرایش جدید مو ، خریدن لباس های آخرین طرح و… می رود و اما با بی توجهی شوهرش باقی می ماند، زیرا تنها چین و چروک صورت نیست که مردی را ازخانه و همسر فراری می دهد. زن به جای اینکه خود را زجر دهد تا اندامی چون هنر پیشه های سینما داشته باشد باید شخصیت ، دانش و آگاهی خود را توسعه دهد .

ظلاق ✅زن های عروسکی

رفتار زن هایی که مثل دختر بچه ها ادا در می آورند فقط برای جلب توجه است، آنها نه تنها با این کار توجه و همدردی دیگران را جلب می کنند بلکه از قبول مسئولیت در مقابل خود، زندگی و فرزندانشان شانه خالی می کنند. تنها راه کمک به زن هایی که کودک باقی می مانند، تأیید نکردن رفتار آنها است. باید به آنها کمک کرد که کارهایشان را به طور مستقل انجام دهند. ابتدا باید از کارهای کوچک و تصمیمات کوچک و جزئی شروع کرد مثل خرید کردن ، تنها با اتومبیل به جایی رفتن ، … در این مرحله کمک و پشتیبانی شوهر بسیار لازم است . او باید آماده باشد که به زنش استقلال و آزادی بدهد و مانعی بر سر راه استقلال زنش نشود.

✅رها شدن از قید ظاهر

امروزه چاقی، چین و چروک ، پوست بی آب ورنگ ، دشمن شماره یک زن ها شده است. امروزه جامعه زن های جوان لاغر و آفتاب سوخته را بیشتر می پسندند در واقع آنها را الگوی زیبایی می داند و زن ها از آن تقلید می کنند مردها ظاهراً این مشکل را ندارند و آنها شکم بزرگ و سرطاس خود را قبول می کنند. اگر ورزش می کنند برای لذت بردن از آن است نه کم کردن وزن . باید قبول کرد که داشتن اعتماد به نفس و ارزش خود را شناختن ارتباطی به چند کیلو وزن اضافه ندارد .زن هایی هستند که از زیبایی ظاهری چندان بهره ای نبرده اند اما شور زندگی از وجودشان می تراود و آنها را بسیار زیبا و دوست داشتنی جلوه می دهد. راز خوشحالی در زندگی رضایت از خود است نه جلب رضایت دیگران.

✅حق آزادی در زندگی زناشویی

متأسفانه بسیاری از خانم ها برای بدست آوردن استقلال و حق شخصی چندان مصمم نیستند اغلب اگر شوهرشان کاری از آنها بخواهند به آسانی از برنامه های خود صرف نظر می کنند این گذشت یعنی چشم پوشیدن از آزادی شخصی . زن ها باید برای خود و همسرشان روشن کنند به جز خانه و بچه علایقی دارند و اگر گاهی با دوستی به تنهایی به سینما می روند برای مخالفت با دوری از شوهر نیست . عشق واقعی محدود کردن دیگری نیست ، کمک کردن در راه پرورش و تکامل دیگری است .

آیا می توانید به کسی نه بگویید ؟

آنهایی که نمی توانند نه بگویند، زیرا می ترسند که کسی را دلخور کنند البته فقط ترس از ناراحت کردن دیگران نیست . آنها می ترسند با نه گفتن عشق و علاقه دیگری ر ا از دست بدهند می ترسند دیگران قبولشان نداشته باشند. به عقیده روان پزشکان این خود خوری ، خشم فرو خورده و سکوت ، انسان را مریض می کند، این گونه اشخاص به بدنشان صدمه می زنند . آنها به بیماری های مختلف مانند دل درد، اشکال در بلع غذا ، سردرد دچار می شوند ، بدون اینکه دلیل اش را بدانند . بدن انسان در برابر فشارهای روحی عکس العمل نشان می دهد.

حالا باشد، از فردا شروع می کنم

کسانی هستند که تغییر و تحول در زندگی را وظیفه دیگران و اطرافیان خود می دانند و توقع دارند دیگران برایشان کاری کنند نه خودشان . گاه نیز ترس از تغییر ،انسان را از انجام کاری دور می کند. در نتیجه فرصت ها را از دست می دهیم .

✅اشک ریختن و سلامت روح

برای زن ها گریه کردن به هیچ و جه زشت و دور از انتظار نیست . در بررسی های علمی ثابت شده که کسانی که کم یا اصلاً گریه نمی کنند ، در معرض بیماری های بیشتری قرار می گیرند ، و طول عمرشان کوتاهتر است . در عوض خوشبخت کسانی که گریه کردن برایشان امری طبیعی است . گریه کردن مانند نفس کشیدن ، … سموم بدن را دفع می کند. البته فقط اشک هایی که از سر ناراحتی سرازیر شود دارای ترکیبات اینگونه می باشند اشکی که مثلاً در اثر سوزش چشم به دلیل بوی تند پیاز ایجاد می شود خالی از سموم است . کسی که گریه می کند غمی دارد و بهترین راه ابراز آن گریه کردن و اشک ریختن است .

✅پول، پول ، پول

بررسی های انجام شده در این زمینه نشان می دهد که پول یکی از اصل ترین دلیل اختلاف ، حتی جدایی های زن و شوهر است . آدم خسیس را نمی شود عوض کرد. تنها راه کنار آمدن با او داشتن عشق فراوان و چشم پوشی زیاد و جدا کردن خرج است مهم تر از آن داشتن شخصیتی مستقل است .

✅افسردگی

نباید فراموش کرد که در جوامع صنعتی ، وجود تکنولوژی باعث دوری انسان ها از یکدیگر و در نتیجه تنهایی آنها شده است یکی از عوامل بیماری افسردگی یا دیپرشن نیز تنهایی است . خوشبختانه افسردگی نیز ناگهان به وجود می آید در بسیاری از مواقع و خودبه خود از بین می رود . اما در پاره ای از موارد افسردگی خود بخود از بین می رود.اما در پاره ای از موارد افسردگی خودبخود از بین نمی رود و ادامه اش به نوعی بی حوصلگی دائم تبدیل می گردد.

شخص افسرده احساس می کند در چادر سیاهی از اندوه پوشانده شده و از دیگران جدا و تنها مانده است . آنچه زن ها و مردها را متمایز می کند از یکدیگر این است که زن ها و مردها را متمایز می کند از یکدیگر این است که زن ها بیشتر از مردها و راحت تر از مردها می توانند ناراحتی خود را ابراز کنند. در اجتماع، زن بیمار قابل قبول تر از مرد بیمار است آن هم بیماری روانی و افسردگی . افسردگی ارتباطی به سن ، وضع مالی شخص ندارد . در پسر یا دختر جوان یا افراد مسن نیز بروز می کند.

✅شاغلین یا خانه داران 

فرقی نمی کند هریک امکان ابتلا به بیماری افسردگی را دارا می باشند. اطرافیان در برابر بیمار که ناراحتی یا افسردگی دارد او را پند و نصیحت می کند که به مسافرت برود، مرخصی بگیرد، کمی به خودت برس و… . ولی این پند و اندرزها نه تنها فایده ای ندارد بلکه بیمار را بیشتر به قعر افسردگی می برد. زیرا کسی که قادر نیست به خود کمک کند بیشتر تسلیم بیماری می گردد. قبول بیماری و اقدام به موقع بهترین راه مقابله با بیماری افسردگی است .یک روح بیمار نیاز به درمان و مراقبت دارد . باید برای مسایل و نگرانی ها و افسردگی بیمار تفاهم داشت، تفاهم و همدردی ما بیش از دارو برای بهبودی بیمار می تواند موثر باشد .

[gravityform id=”26″ title=”true” description=”true” ajax=”true”]
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Fatemeh_B
Fatemeh_B
5 سال قبل

خیلی جالب بود. تفاوت ها وجوددارن
ولی من یه بخشی که جاافتاده توی ذهن ها رو قبول ندارم!
من میگم اگر مردها نمیتونن حسشونو ابرازکنن این صرفا ذاتی نیست، تربیتی هست. بهشون یادندادیم، نه که اخلاقشون نباشه. چطور وقتی قبل ازازدواج میخوان شخصی رو راضی به یک رابطه یا ازدواج کنن بلدن حسشونو بگن، یا وقتی میخوان خیانت به همسرشون کنن یا زن دوم بگیرن! حسابی هم سررررشار از احساس میشن!!! ولی برای همسرشون بلدنیستن!!! و اینکه مردها همه چی رو توی خودشون میریزن رو هم اصصصلا قبول ندارم، خیلی وقتا خانوما دوس دارن کمکِ آقایون کنن اما اونا چون میخوان مثثثلا قوی به نظربرسن همه چی رو پنهان میکنن ولی میرن برای غریبه هایی که جلوشون خجالت نمیکشن حرفشونو میزنن یا انقد توی خودشون نگه میدارن که مریض میشن! اینا به نظرم از اساس اشتباهه. و این نوع تربیت ایراد داره!!!

مصطفی
5 سال قبل
پاسخ به  Fatemeh_B

با سلام . ممنون از نظرتون .بله کاملا درسته … استثنا هم وجود دارد . بهتون توصیه میکنم خلاصه کتاب ” اخم هایت را باز کن، دلم گرفت” را از طریق همین پست دریافت کنید…

2
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x