توصیه هایی برای داشتن احساس خوشایند

خلاصه کتاب - فن نهان

سخنی با خواننده

انسان جستجو گر پیوسته خواهان کسب آرامش و در آرزوی نیل به خوشبختی می باشد. جوهر وجود آدمی سرشته از جسم و جان است . برای نیل به تکامل انسان و اعتدال یافتن ، پرداختن به هر بعد وجودی ضروری می باشد

مقدمه :

آرام بخش های تحریک کننده با تأثیرات کوتاه مدت: شیرینی ها ، الکل ، سیگار

اما روش بسیار بهتری برای سرحال و با نشاط شدن وجود دارد . رسیدن به احساس خوشایند بیش از هر چیز به برداشت شخص از مسائل مرتبط است مورد سئوال قرار دادن عادات قدیمی . کمک بسیاری به شما خواهد کرد. در برابر افکار نو کنجکاو وآماده ی پذیرش تجربه های جدید باشید .

رسیدن به تندرستی و آرامش درونی، به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد اما تا حدودی نیز در اختیار خودتان است. گاهی اوقات فقط ایجاد تغییرات بسیار کوچک در زندگی روزمره شما لازم است .

تمایل به تحرک ، تغذیه و بهداشت صحیح جسم و روان و کسب هنر «رها سازی بدن» از مهمترین شرایط برای رسیدن به تندرستی، آرامش و نشاط هستند .

نگرش خود را تغییر دهید تا چشم انداز کامل تازه ای از واقعیت های زندگی بدست آورید .

میانگین عمر متوسط یک انسان امروزه هفتاد و پنج سال در حالی که شروع قرن بیستم حدود چهل و پنج سال بود. بهبود شرایط زندگی و پیشرفت تکنولوژی باعث بوجود آمدن این شرایط شده است. زندگی سالم به فکر سالم بر می گردد . به کار بستن حرکات ورزشی خشک و بی روح و آزار دادن خود هیچ سودی برای شما ندارد. به هوشیاری جسم خود اعتماد کنید . از هر لحظه خود لذت ببرید خوشبختی ماندگار نیست پس باید تا وقتی که می توانید از وجود آن لذت ببرید .

فن نهان

جمله زیبایی می گوید « هر کس خود عامل خوشبختی خویش است » .

“خوشبختی خریدنی نیست . بلکه دریافتی است . رسیدن به خوشبختی به قابلیت فردی بستگی دارد .”

اساس یک زندگی خوب و همراه با خوشبختی سلامتی است شو پنهاور، معتقد است که سلامتی همه چیز نیست. اما بدون سلامتی هیچ چیز نیست .

اگر واقعاً احساس رضایت داشته باشید بگذارید احساستان آزادانه بروز کند . تندرستی هرزیستن است هنری آموختنی.

گاهی برای رسیدن به هدف باید راههای غیر معمول را پیمود این کار جرأت و اطمینان زیادی می طلبد . اما کاری ارزشمند است و به نتیجه آن می ارزد.

خوشبینی سالم، می تواند نیروی  غیر قابل تصوری آزاد کند . افراد خوش بین در هر بحرانی یک موقعیت مطلوب می بینند و آن را اقبالی برای خود می دانند .

عصاره های گیاهی دارو هایی نیستند که در داروخانه ها یافت شوند و قیمت آنها نیزبه مراتب ارزان تر تمام می شود. با استفادة منظم از این مواد سلامتی و نتیجه مطلوب تضمین می شود بدون اینکه هیچ گونه عوارض جانبی بر جای بگذارند.

قرار دادن بدن در وضعیت مناسب . آفتاب گرفتن، پوشیدن لباس های رنگین، کارهای پیش پا افتاده ای هستند که شاید به چشم نیاید ولی تأثیر چشمگیری بر روان می گذارد .

مضرات اضافه وزن برای سلامتی غیر قابل تصوراست سراسر بدن را پوششی از لایه های چربی می پوشاند . این لایه های چربی به قلب ، دستگاه گردش خون و مفاصل آسیب می رسانند .

✅ تحرک بخشیدن به بدن بازده غیر منتظره ای به دنبال دارد . ورزش های بسیاری با شدت هیجان کمتر یا بیشتری وجود دارد . ورزشی را که به شما شادی و نشاط بیشتر می بخشید انتخاب کنید.

زیاده روی در فعالیت های ورزشی خطرناک است . کسی در ابتدا برای تمرینات حرکتی به خود فشار می آورد خیلی زود علاقه خود را به ورزش از دست می دهد. زیرا نتیجه کار چیز دیگری می شود.

✅ افراد مبتدی برای بدست آوردن سلامتی تن و روان.باید در آغاز کار را آرام شروع کنند و هر روز فعالیت خود را به تدریج اضافه کنند. بسیاری از افراد عضلات خود را پرورش می دهند. میلیون ها نفر در باشگاه های تناسب اندام به ورزش مشغولند و در آن جا به ذخیره نیروی تازه می پردازند.

بدترین اتفاق برای یک بدن سالم عدم تحرک و ورزش نکردن است با به کارگیری این روش ها می توانید در تمام مدت روز در تحرک باشید .

?✅ تناسب مترادف کلمة سلامتی و به معنای دارا بودن توانایی انجام کار می باشد. تناسب داشتن روان را نیز تقویت می کند. هر کس که انرژی بیشتری داشته باشد کمتر عصبانی می شود .

?نه تنها قدرت جسمانی انجام کارها برای یک بدن سالم اهمیت زیادی دارد. بلکه خلاقیت روانی نیز شرط است . علاوه بر اشکال گوناگون تحرک های بدنی ،تغذیه و استراحت منظم نیز برای تندرستی و نشاط بسیار اهمیت دارد .

فعالیت هایتان به گونه ای باشد که تن وروان را متناسب نگه دارد.

[gravityform id=”23″ title=”true” description=”true”]

✅ راه حل برای مسیر طولانی رسیدن به خوشبختی بزرگ، از شادی های کوچک لذت ببرید از هر آن چه که در طول روز اتفاق می افتد مثبت بردداشت کنید . حوادث را پذیرا باشید. عرق درمانی منظم با استفاده از سونا، سموم بدن را دفع می کند.آرامش می دهد و شادابی تازگی می بخشد. در ضمن سونا در از بین بردن نگرانی ها  اضطراب ها نقش چشمگیری دارد. سونا واژه ای فنلاندی و به معنای اتاقک تعریق است . در کشورهای اسکاندیناوی کم و بیش در هر خانه ای یک اتاقک چوبی سونا وجود دارد. تماس بدن با آب سرد پس از یک سونای داغ، قدرت دفاعی بدن را بالا می برد.

فن نهان

✅ برنده کسی است که می خندد. از ته دل خندیدن یک ورزش درونی و بهترین و مناسب ترین عمل برای تقویت دستگاه دفاعی بدن است .  پزشک « گوته » معتقد بود که تسلط برخود و تعادل درخوردن ( مثل تعادل درهمه امور زندگی ) از مهم ترین چیزهاست. پس از هر چه را که دوست دارید و میلتان می کشد و می توانید بخورید.

فصل دوم : چگونه انرژی تازه به دست بیاوریم .

ما تنها زمانی می توانیم به همة امور زندگی خود تسلط داشته باشیم که حتی در رویارویی با مشکلات به حد کافی انرژی داشته باشیم و یا به سرعت بتوانیم انرژی لازم را خلق کنیم. هنگامی که صحبت از نگرانی به میان می آید. به طور معمول نگرانی منفی در ذهن تداعی می شود که به فشار روحی و روانی بسیار بر ما منجر می شود. بدون نگرانی ، انگیزه لازم برای فعالیت کردن وجود ندارد. برای رسیدن به هدف، انسان به نیرویی ضروری نیاز دارد که باید آن را به دست آورد به نظر می رسد که همین نیرو موفقیت را تضمین می کند. هماهنگی در هیجانات نیز موجب کاهش نگرانی می شود هورمون ها مسئولیت برانگیزش احساسات مثبت در تن و روان را بر عهده دارند .

احتمالاً همگان این واقعیت را تجربه کرده اند که اگر کاری با شادی و علاقه انجام شود که بیش از دو برابر سریع تر و راحت تر انجام می گیرد درست برعکس زمانی که از روی اجبار انجام می شود. کسانی که بدنشان وضعیت نامناسبی به خود گرفته است و حالت جسمانی خاصی برای کسی وجود نداشته باشد می تواند ویژگی های منفی خود را برطرف کند.فن نهان

تنفس درمانی راه حفظ سلامتی طبیعی:. فقط با تنفس صحیح می توانید خود را از فشار بسیاری از مشکلات رها کنید. راه حل معما: رها سازی کامل اندام و تمرکز روی خود . تمرینات کوچک را می توان در اوقات استراحت ، هنگام کار در دفتر کار ،ایستگاه اتوبوس یا پس از مسواک زدن صبح انجام داد. فقط پنج دقیقه تمرکز تنفس عمیق انرژی لازم برای تمام بدن را فراهم می کند . تنفس عمیق بویژه در مقابل پنجره . بسیار مناسب است قبل از این کار برای نرم شدن مفاصل و عضلات شانه ها ،بازوان و گردن ،چند حرکت نرمشی انجام دهید. ذخیره کردن انرژی از طریق رویا با چشم باز : مثل یاد آوری خاطرات آخرین تعطیلات خود . بگذارید احساس خوشایند داشتن یک تعطیلات لذتبخش در طول روز در شما جریان داشته باشد.

چگونه به بهترین شکل انگیزه ها را در خود برانگیزیم ؟

Motivation  کلمه ای لاتین است به معنای یک محرک درونی است. که ما را جهت رسیدن به هدفی خاص و به انجام کاری وا می دارد. بهترین انگیزه ، پاداش دادن به خود است ، کسب موفقیت و تأیید شدن از سوی دیگران. تقویت اعتماد به نفس و حتی احساس خوشبختی کردن .

[gravityform id=”23″ title=”true” description=”true”]

انگیزه، دلیل تحرک است حتی اگر موضوع یک عکس باشد. سعی کنید با نقاشی از روی یک اثر هنری یا پوستر دارای انگیزه شوید حتماً نباید ایجاد انگیزه نقاشی روی دیوار باشد .

فن نهان

سر چشمه انرژی را خود انگیزش : در نظر داشتن اهداف مشخص و تلاش برای دستیابی به این اهداف عامل اصلی موفقیت است و مانع بازگشت به شرایط نا مساعد قبلی می شود این موضوع سخت ، اما آموختنی است. روند جایگزین کردن عادات قدیمی دشوار است . اما با هر بار تکرار یک عمل ، انجام آن آسان تر می شود . کودک درون خود را بیدار کنید! نگذارید به خاطر رسوم اجتماعی و عاداتی که در شما به صورت ملکة ذهنی در آمده است از آنچه که واقعاً لذت می برید محروم شوید . آنچه را که از کودکان می توان آموخت : گرفتن تأیید موفقیت خود پس از کسب هر نتیجه مثبت ، ورزش به مثابه یک سرمشق در زندگی، انسان با ورزش منظم قابلیت برنامه ریزی و نظم زندگی را کسب می کند به علاوه، اعتقاد به موفقیت و امکان دستیابی به آن را در انسان تقویت می کند. گام به گام و پیوسته به هدف فکر کنید . آنچه را که انجام می دهید برای دیگران نیست قبل از همه برای شخص خودتان است .

چگونه کارآیی خود را در ابتدای رمز افزایش دهید؟

یکی از معماهای پیچیده ی طبیعت ، ساعت درون ما است . چنین ساعتی واقعاً وجود دارد. زمان آن نیز در هر کس متفاوت است . پس آهنگ بدن خود را یافته و تا آنجا که می توانید خود را با آن تطبیق دهید.

فن نهان

یک قاعده قدیمی می گوید « کامل ترین خواب ، خواب قبل از نیمه شب است » اما این گفته همیشه مصداق ندارد. بسیاری از افراد بی آنکه دچار زحمت شوند تا دیروقت بیدار می مانند و با این حال در وضعیت تعال قرار دارند. افرادی که صبح ها کسل  وافسرده هستند باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که زودتر از خواب بیدار شوند و برای این کار مهلتی برای خود بگذارند تا در این فاصله از کسالت در بیایند. آیا خسته و خواب آلوده اید؟خستگی و خواب آلودگی را، با محکم کشیدن  و دراز کردن دست و پا و یا بدن و انجام چند حرکت نرمشی سبک، جلو پنجرة باز از خود دور کنید.مصرف نوشیدنی محرک مثل قهوه، فعالیت قلب ، میزان تمرکز و میزان قدرت هضم غذا را افزایش می دهد اما در نوشیدن آن افراط

نکنید. چون قهوه باعث از دست دادن آب بدن می شود.

آب یک راه آزموده شده برای افزایش هوشیاری، راه رفتن با پای برهنه روی چمن های شبنم زده صبحگاهی یک پارک است با این کار پاها کاملاً گرم می شوند شدت گردش خون در تمام اعضاء تشریع می شود و باعث هوشیاری بیشتر می شود. گرفتن دوش آب گرم و بعد دوش سرد باعث می شودکه گردش خون آرام شما تسریع شود و احساس نشاط و لذت کنید. خودمان صبحانه معقولانه که نه چاق کننده باشد و نه سنگین اصل مهم برای شروع هر روز جدید است . کسی که فکر می کند خوردن یک صبحانه کامل و اجباری روز او را خراب می کند فرد عاقلی نیست . کسی که مطلقاً علاقه ای به خوردن صبحانه ای مرکب از مواد غذایی ندارد درست نیست که به جای مواد صبحانه یک تکه کیک بخورد.

رفع خستگی در پشت میز کار: به هیچ وجه ساعت های طولانی  شق و رق پشت میز ننشینید. خود را حرکت دهید . گهگاه چند لحظه روی موضوعی به جد موضوع کار خود تمرکز کنید.

چگونه می توانیم از نگرانی ها و تنش ها جلوگیری کنیم؟

اکنون فشار و نگرانی به عنوان نمادی از یک موقعیت اجتماعی ممتاز از بین رفته است و تساهل و تشریک مساعی ارزش محسوب می شود یعنی درست نقطه مقابل نگرانی.فن نهان

برای رهایی از فشارها و نگرانی دست از سر قرص ها بردارید استفاده از این نوع قرص ها در خوش بینانه ترین حالت فقط احساس تسکین در کوتاه مدت را به همراه دارند.

گاه انسان در موقعیت های خاصی قرار می گیرد که در آن موقعیت ها نگرانی اجتناب ناپذیر است اما در زندگی روزمره اغلب فشارهای روانی ای را برای خود به وجود می آوریم که معمولاً می توان ازآن ها اجتناب کرد. هنگام بروز نگرانی نیز مانند زمان ترسیدن، بدن هورمون آدرنالین ترشح می کند .

هنگامی که انسان توقع نتیجه موفقیت آمیز اقوام خود را مشاهده کند، ترشح آدرنالین می تواند تأثیر چشمگیری در افزایش توانایی انجام آن کار داشته باشد .

غریزه در بیشتر مواقع هوشیارانه عمل می کند امتحان کنید ، ببینید که در مواقع بروز نگرانی ، مغز چگونه ، با هوشیاری کامل کار می کند و می توانید مشکلی را که گذشته به هنگام فشار روانی حل شده است مورد بررسی قرار دهید. نگرانی مداوم ، بیشتر از هر عامل دیگری موجب بروز بیماری های گوناگون می شوند معمولاً هیجانات  ناشی از تماشای تلویزیون و بازی های کامپیوتری به علاوه مشکلات موجود در روابط خانوادگی و فشارهای والدین یا آموزگاران، کودکان را دچار تنش و نگرانی می کند. تنش روانی و جسمانی بسیار خطرناک است پیامدهای آن می تواند سردرد تا  سکته باشد. خنده ضد تنش و نگرانی است . روشی واقعاً کارساز ! در نتیجه فرایند خندیدن هورمون های  افزایش یافته نگرانی را از بین می روند . به ندرت می توان از یک تنش طولانی مدت و آزار دهنده ، بدون کمک دیگران خلاص شد . مشاوره با یک پزشک روان شناسی، مشخص می کند که آیا رفع مشکل شما به طی یک دوره درمان نیاز دارد نه .

تنش ونگرانی دو نوع اند 

 1-  مثبت 

2- منفی 

✅تنش مثبت به شکل نیروی آنی برای به نتیجه رساندن هدف ، برما تأثیر می گذارد.

✅ اما تنش منفی به دلیل فشار طولانی و ترس از عدم موفقیت ، شکنجه دهنده است .

با تغییر برداشت خود از موقعیت تنش زا می توان تنش های جزئی و گذرا را جایگزین فشار طولانی مدت وشدید کرد تا از این طریق جسم و روان کمتر تحت فشار قرار گیرند . گوش سپردن به نیازهای بدن را فراموش کنید !برای احساس نشاط و سلامتی کردن و از بین بردن تنش، این کار از مهم ترین شروط است .

تنها این نکته که چه چیزی می خورم اهمیت ندارد بلکه چگونه خوردن نیز حائز اهمیت بسیاری است. بنابراین برای تغذیه خود، دقت و وقت کافی در نظر بگیرید و آگاهانه تغذیه کنید.

[gravityform id=”23″ title=”true” description=”true”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *