به سوی کامیابی (جلد اول)

کتابی که پیش رو دارد جلد اول از کتاب بسوی کامیابی نوشته آنتونی رابینز است که شامل 20 فصل می باشد و هر کدام به صورت خلاصه در این مقاله به آن ها اشاره شده است  و بعد از مطالعه مقاله می توانید متن کامل خلاصه را نیز دانلود فرمائید.

فصل اول:

موفقیت جریان مداومی است که ضمن آن مشتاق وآرزومند موفقیت‌های بیشتری هستیم. در واقع موفقیت پیش رفتن است نه به نقطه پایان رسیدن. هدف این کتاب آن است که تغییراتی را که برای رسیدن به زندگی بهتر به انجام رسانیدم با شما در میان گذارم. به عقیده من قدرت به معنی تسلط بر مردم نیست. نهایت قدرت در این  است که نتایج دلخواه خود را به دست آورید و در عین حال به دیگران ارج بگذارید. درجامعه کنونی کسانی که دارای اطلاعات و وسایل انتقال آن هستند دارای قدرت نامحدود (شبیه قدرت پادشاهان) هستند. پس ابزار قدرتمند شدن در اختیارهرکسی هست پس چرا همه موفقیت یکسان نداریم. پاسخ این است که دانش به تنهایی کافی نیست.آنچه که نتیجه‌بخش است عمل است. وجه مشترک همه انسان‌های موفق تسلط بر فن ارتباط است.

بسوی کامیابی فن نهان

فرمول موفقیت نهایی:

   1ـ برگزیدن هدف      2ـ انجام عمل        3ـ بررسی بازتاب‌ها و نتایج اقدامات خود      4ـ ایجاد نرمش برای تغییر رفتار

هفت خصلت اساسی افراد موفق:       1ـ عشق         2ـ ایمان          3ـ برنامه‌ریزی         4ـ مشخص بودن ارزش‌ها     5ـ انرژی        6ـ جلب دوستی          7ـ تسلط به فن ارتباط

فصل دوم

تفاوت موفقیت وشکست در اتفاقاتی که می‌افتد نیست بلکه عکس‌العمل ما در برابر حوادث این تفاوت را ایجاد می‌کند. علم «برنامه‌ریزی عصبی ـ کلامی» NLP به مطالعه نحوه ارتباط مردم با خود می‌پردازد.

NLP می‌گوید: همه ما دارای سلسله اعصاب مشابهی هستیم پس هر موفقیتی که دیگران کسب کردند شما نیز می‌توانید. یعنی شیوه کار او را در مدتی کوتاه بیاموزید. برای رسیدن به توفیق انسانی باید سه عنصر را همانندسازی کرد: 1ـ نظام عقیدتی   2ـ قالب فکری    3ـ اعمال جسمانی

فصل سوم:

کلید رسیدن به قدرت اداره زندگی این است که بدانیم چگونه حالات روحی خود را کنترل کنیم. رفتار انسان نتیجه حالات روحی اوست. تصورات درونی و وضعیت جسمانی دایماً با هم در حال تأثیر متقابل هستند و مجموعاً روحیات ما را به وجودمی‌آورند. کلید رسیدن به نتیجه دلخواه آن است که امور را طوری به تصور درآوریم که روحیه ما را تقویت کند و به ما شهامت برداشتن گام‌های موفقیت‌آمیز را بدهد.اگر ذهن و روحیات خود را آگاهانه رهبری نکنیم ممکن است محیط اطراف تصادفاً روحیات نامطلوبی در ما ایجاد کند. روحیه دارای نیرویی عظیم است و انسان قادر به کنترل آن.

فصل چهارم

ایمان هر نوع گرایش است که به زندگی معنی بخشد و به آن جهت دهد. اگر ایمانی قوی داشته باشید با قدرت دست به عمل می‌زنید. وقتی به عملی ایمان داشته باشیم پیام‌های مداومی راجع به آن عمل به مغز وسیستم عصبی داده می‌شود.

راه‌های ایجاد ایمان:     1ـ محیط         2ـ وقایع      3ـ علم       4ـ توقعات گذشته       5ـ برنامه‌های دلخواه آینده

واقعیت آن چیزی است که شما تصور کنید اگر دارای افکار مثبت باشید این افکار را خودتان ایجاد کرده‌اید و بالعکس.

فصل پنجم

عنوان این فصل «هفت باور دروغین» است که ما را به موفیقت می‌رساند. منظور از دروغ این است که ما از حقایق امور بی‌خبریم یعنی هرقدر به چیزی معتقد باشیم باز لازم است که دریچه‌های ذهن  خود را به روی عقاید دیگر باز بگذاریم. برای رسیدن به موفقیت باید باورهایی را بیابیم که ما را دلگرم کند و به مقصود برساند.

بسوی کامیابی فن نهان

هفت باور:

1ـ هر حادثه دلیلی داردکه به مصلحت ماست.

2ـ چیزی به نام شکست وجود ندارد فقط نتایج موجودند.

3ـ مسؤولیت هر اتفاقی را به گردن بگیرید.

4ـ برای بهره بردن از چیزی شناخت کامل آن لازم نیست.

5ـ بزرگترین سرمایه شما دیگرانند.

6ـ کار نوعی تفریح است.

7ـ هیچ توفیق پایداری بدون پشتکار به دست نمی‌آید.

فصل ششم

برای تغییر در تصورات درونی ایجاد تغییر در دو عامل لازم است:    1ـ نوع تصورات      2ـ نحوه ایجاد تصورات

با تمرین‌های خاصی می‌توان تصویرهای مثبت را در خود قوی‌تر و تصویرهای منفی را بی‌اثر کرد. وقتی که بدانید همه این امور به دست خود شما و آگاهانه صورت می‌گیرد آن‌گاه می‌توانید شروع به اداره مغز خود کنید و روحیات شایسته را در خود ایجاد کنید. ذهن می‌تواند از قوانین جهانی سرپیچی نماید به عقب برگرددد ووقایع را به صورت دلخواه برگرداند.

دوره رایگان و ارزشمند فن بیان و سخنوری از راه رسید

فن نهان درو هفن بیان و سخنوری

[gravityform id=”3″ title=”true” description=”true”]

فصل هفتم

در مدل‌سازی دستاوردهای موفقیت‌آمیز دیگران ترتیب تصور وتجسم امور باعث می‌شود که آن امور به صورت خاصی در ممغز ثبت گردد. این ترتیب تصورات استراتژی نام دارد. برای اینکه حالت خاصی را در خود ایجاد کنیم باید استراتژی خاص آن حالت را بدانیم. یکی از بزرگترین مشکلات تربیتی این است که معلمان استراتژی دانش‌ آموزان را نمی‌دانند.

فصل هشتم

کلید موفقیت در کشف استراتژی دیگران آن است که بدانید افراد تمام اطلاعات لازم مربوط به استراتژی خود را به شما می‌گویند ولی شما هم باید یاد بگیرید که استراتژی دیگران را بخوانید. ساده‌ترین راه دستیابی به استراتژی افراد آن است که از آنان به نحو صحیحی سؤال شود. مطالعه استراتژی دو نکته را روشن می‌کند:

1ـ  هر برنامه انگیزشی برای گروهی از افرادباید برای هر فرد نکته قابل توجهی داشته باشد.

2ـ بایدبا تک‌تک افراد تماس جداگانه برقرارکرد.

فصل نهم

یکی از راه‌های ایجاد روحیه برای رسیدن به هدف این است که طوری وانمود کنیم که گویی به هدف رسیده‌ایم. فعالیت جسمی بلافاصله روحیه را عوض می‌کند. کسانی که در هر کاری موفق می‌شوند کسانی هستند که می‌توانند هم نیروهای جسمی و ذهنی خود را بسیج کنند.

فصل دهم

هرچه انرژی شما بیشتر باشد بدن شما کارآیی بیشتری دارد.

بسوی کامیابی فن نهان

6 دستور مهم برای سلامتی:      1ـ تنفس صحیح              2ـ خوردن مایعات              3ـ ترکیب مناسب غذایی

                                                     4ـ کنترل مقدار غذا         5ـ مصرف صحیح میوه       6ـ استفاده از پروتئین

فصل یازدهم

اگر شخص هدف مشخصی داشته باشد امکانات خود را بهتر بسیج می‌کند و به مغز فرمان درست می‌دهد. برای انتخاب هدف‌ها باید وسعت نظر داشت.

5 قاعده برای رسیدن به هدف:  

1ـ هدف به صورت مثبت بیان شود.

2ـ هدف به صورت دقیق مشخص شود.

3ـ جوانب کار مشخص شود.

4ـ شخص به خود مسلط و متکی باشد.

5ـ هدف مطلوب اطرافیان باشد.

نتیجه: شما خواه ناخواه به نتایجی دست تخواهید یافت. اگر برای خود برنامه دلخواه نداشته باشید دیگری این برنامه را در اختیار ذهن شما می‌گذارد.

فصل دوازدهم

بیان صریح و روشن می‌تواند انسان را به مسیر درست بیاندازد و بیان ناقص موجب گمراهی می‌گردد.

5 قاعده درمورد نحوه درخواست:     1ـ خواسته مشخص باشد.

2ـ از کسی درخواست شود که بتواند کمک کند.

3ـ هنگام درخواست مصالح طرف مقابل هم در نظر گرفته شود.

4ـ با اعتقاد و اطمینان مطرح شود.

5ـ تا به خواسته نرسیدیم دست برنداریم.

فصل سیزدهم

صمیمیت یعنی قدرت ورود به دنیای انسانی دیگر. برای اینکه ناهماهنگی‌ها را به هماهنگی تبدیل کنیم باید بتوانیم توجه خود را از تفاوت‌ها به شباهت‌ها معطوف کنیم. یکی از بهترین طرق ایجاد صمیمیت ایجاد هماهنگی در حرکات و حالات جسمانی است و بزرگترین سد در برابر صمیمیت این است که فکر کنید دیگران نیز دنیا را مانند شما می‌بینند.

فصل چهاردهم

برای ایجاد ارتباط و مجاب کردن افراد کلیدهایی وجود دارد که باید آنها را دانست. چهاچوب‌های ذهنی می‌‌گویند که فرد اطلاعات را چگونه در ذهن خود تحلیل می‌کند و برای برقراری انسان‌ها باید چهارچوب‌های ذهنی افراد را بدانیم. چهارچوب‌های ذهنی مانند حالات جاذبه ودافعه، داخلی یا خارجی بودن معیارها، حالات خودمحوری یا دیگرمحوری و… به ایجاد تفاهم با دیگران کمک می‌کند.

فصل پانزدهم

در برقراری ارتباط با دیگران باید طوری عمل کنیم و صحبت کنیم که باعث ایجاد مقاومت در او نشویم.

و اما دو نظر: یکی اینکه درچهارچوب موافقت بهتر می‌تون دیگران را با خود همراه کرد تا از طریق مجادله ومحکوم کردن و دوم اینکه الگوهای رفتاری مانند نقش روی سنگ نیستند که نتوان آنها را از ذهن پاک کرد.می‌توانیم الگوی اشتباه را به هم بریزیم و راهی تازه پیش گیریم.

فصل شانزدهم

معنی هر تجربه بستگی به چهارچوبی داردکه در اثر تجربیات قبلی در ذهن تشکیل شده که به آن چهارچوب مرجع می‌گویند. در بازسازی چهارچوب‌های ذهنی می‌توان تصورات و ادراکات را تغییر داد و بلافاصله روحیات و فاصله‌ها را عوض کرد. برای عوض کردن چهاچوب‌های ذهنی می‌توان تصورات و ادراکات را تغییر داد ووقایع ملال‌آور را به صورت بیگانه درآورد و از دیدگاهی نو به آنها نگریست.

فصل هفدهم

اگر یک بار چیزی را به عنوان تکیه‌گاه در ذهن خود وارد کنیم هر وقت که بخواهیم به آن دسترسی خواهیم داشت. می‌توان کاری ایجاد تکیه‌گاه ذهنی را به اختیار انجام داد و به جای تکیه‌گاه منفی،تکیه‌گاه‌های مثبت را در ذهن ایجاد کرد.  

نحوه ایجاد تکیه‌گاه ذهنی:  فرد در حالت روحی دلخواه قرار می‌گیرد. پس از قرار گرفتن در مطلوب‌ترین حالت رفتارش با محرک معینی شرطی می‌شود.

فصل هجدهم

ارزش‌ها اموری هستند که میل باطنی ما به سوی آنهاست. برای برخورد صحیح با افراد باید بدانیم که سلسله مراتب ارزشی آنها چیست. افراد به ارزش‌هایی اهمیت می‌دهند که اگر شکسته شود با فرد مقابل قطع رابطه می‌کند. بهترین راه پیوند دادن افراد به هم آن است که ارزش‌های والای آنها را به هم نزدیک کنیم. اگر بتوانیم ارزش‌ها و چهارچوب‌های ذهنی را با هم ترکیب کنیم به عنوان وسیله‌ای مؤثر برای ایجاد انگیزه مورد استفاده است.

فصل نوزدهم

اگر یاد بگیرید که از زندگی چه چیزی را طلب کنید قطعاً به آن می‌رسید.

پنج دستورالعمل برای رسیدن به خوشبختی:   1ـ بدانید چگونه با یأس مبارزه کنید.

2ـ از پاسخ منفی نهراسید.

3ـ باید بتوانید فشار مالی را تحمل کنید.

4ـ به آسایش خاطری که به دست آوردید قانع نباشید.

5ـ همیشه بیش از آنکه می‌گیرید بدهید.

فصل بیستم

افراد برای موفقیت به چیزی جز مهارت‌ها و قدرت شخصی خود نیاز ندارند. اگر نتوانید کسی را مجاب کنید دیگرانی هستند که شما را مجاب کنند رفتار انسانی منشأ عمده مشکلات و گرفتاری‌هاست و تغییر رفتار می‌تواند بیشتر این مشکلات را حل کند. اگر می‌خواهیم آینده‌ای بهتر در انتظار جهان باشد باید تصوراتی را در اذهان ایجاد کنیم که در مقیاس کل جهان ما را یاری کند. اگر می‌خواهید واقعاً در محیط دگرگونی ایجاد کنید باید رهبری را بیاموزید و نیروی مجاب کردن را درخود ایجاد کنید.

دانلود فایل خلاصه کتاب”بسوی کامیابی جلد اول”

 

[gravityform id=”9″ title=”true” description=”true”]

 

1 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد
حامد
2 سال قبل

عالی

حامد
حامد
2 سال قبل

ممنون بابت وقت و زمانی که به مطالب گذاشتید.. من سه جلد رو بارها خوندم

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x