دوره عمل به دانسته ها

ره صد ساله رو یک شبه میخوایی بری؟

تا کنون به این قضیه فکر کرده اید که چرا ما با وجود این همه اطلاعات و دانسته ها، باز هم در عمل ضعیف هستیم و سال های سال روال زندگی ما و رفتارهای ما کوچکترین انعکاسی از دانش ما ندارد؟

آیا تاکنون گامی برای بهتر شدن و عملی کردن آنها در زندگی خود برداشته ای؟

اصلا ناراحت نباش در این راه و این مشکل تنها نیستی، زیرا بیشتر افرادی که در اطراف خودت میبینی و باهاشون در ارتباطی دقیقا همین وضعیت را دارند وگرنه مطمئنا  اگر غیر از این بود، دنیا جای بهتری برای زندگی کردن بود.

ولی قبل از هر چیز یک سؤال از خودمون بپرسیم اینکه ما چقدر انگیزه برای این تغییرات داریم و اینکه تا چه اندازه قبول داریم راهی که در پیش گرفتیم اشتباه است و باید آن را تغییر دهیم و کمی هم به نسخه هایی که برای دیگران میپیچیم عمل کنیم شاید این کار باعث شود در دیگران تأثیر بیشتری داشته باشیم زیرا همیشه عمل کردن خیلی تاثیرگذارتر از حرف زدن است. وقتی دیگران و اطرافیان طرز زندگی ما رو ببینند و تغییرات ما براشون محسوس و قابل لمس باشه خیلی راحت تر با ما همسو می شن. پس بهتره اول از خودمون شروع کنیم.عمل به دانسته ها فن نهان

ما خیلی وقتا دلیل خیلی از کارهای خودمون رو نمیدونیم و گاهی تنها تحت تاثیر جو بیرونی قرار گرفتیم و خیلی ناآگاهانه می خواهیم کاری را انجام دهیم.

یه سؤال دیگه که باید از خودمون بپرسیم اینه که تا چه حد برنامه ریزی هایی که انجام میدهیم درست است و به آنها عمل می کنیم؟میدونید منظورم چیه؟ شاید خیلی از شماها برنامه ربزی روزانه داشته باشید ولی خیلی وقت ها هیچ چیز اونطور که ما دلمون میخواد پیش نمیره و یهو وسط کارمون میبینی یه اتفاق یه خبر یه حادثه کل اون روز ما رو میگیره و کل برنامه ما رو بهم میریزه آیا برای این گونه مواقع هم برنامه داری؟ آیا اونقدر منعطف هستی که تمرکز و کنترلت روی کارها باشه و بتونی بعدا کارها و برنامه های عقب افتاده ات رو جبران کنی؟

یه مورد دیگه که میخوام توجه ات رو بهش جلب کنم اینه که ازت می پرسم تا حالا برات پیش اومده مثلا یک کلاسی رو نری جایی که میدونی خیلی کاربردیه و یا مدت هاست یک کتاب رو خریدی ولی اصلا لاش رو باز نکردی و وقتی ازتون میپرسن میگی وقت ندارم، یا ماشین ندارم برم یا پول ندارم یا هزار ویک بهانه دیگه؟ بازم میگم با این سؤال ها اصلا قصد ندارم ناامیدت کنم فقط می خوام بگم که همه ما همسفر و همدردیم و اینجا راحت باش و در مورد همه این موارد فکر کن و کنار هم با هم حلش می کنیم اصلا نگران نباش.

خیلی وقتا و در خیلی از شرایط ما از قبول مسئولیت و خارج شدن از منطقه امن زندگی خودمون می ترسیم چون نمیدونیم اونور رودخانه زندگیمون چی منتظرمونه و چی میخواد به سرمون بیاد و در واقع ترس از نادانسته ها مانع از این میشه که بخواییم یک قدم خلاف آنچه که تا کنون برمی داشتیم برداریم.

بحث بعدی که میخوام راجع بهش باهات صحبت کنم اینه که ما همیشه بدون چون و چرا وقتی به یک مغازه مثلا لباس فروشی می رویم ساعت ها وقت برای گشتن و کلی هزینه برای خرید اون لباس یا لباس های مورد نظرمون پرداخت می کنیم وتا حالا از این قضیه هم ناراحت نشدیم شاید بگیم چقدر گرون شده همه چی ولی میدونیم که برای داشتن اونا باید هم هزینه مالی پرداخت کنیم و هم هزینه زمانی. میبینید؟ کل زندگی یک معامله اس. هیچوقت هیچ چیزی بدون پرداخت هزینه ی اون به دست نمیاد.

عادی شدن زندگی یکی دیگه از مواردیه که ما رو نسبت به هر تغییر و رفتن به یک راه جدید منع میکنه و این اغلب در بین بیشتر افرادی که در اطرافتون هستند می تونید ببینید.آدما این روزها شبیه به ماشین شدن و خیلی کم پیش میاد امروزشون با فرداشون متفاوت باشه همه اینها مانع از این میشه که ما مرد عمل باشیم.

با این شعار زندگی کن “هر روز برای همان روز” فکر کردن و ریشه یابی گذشته فقط تو رو عقب می ندازه.چند لحظه درباره این جمله فکر کن در این مسیر به دردمون میخوره میتونه توشه راه خوبی برای این مسافرت باشه.

برای جلو رفتن در این مسیر بر روی ضعف هایت تمرکز نکن، زیرا این کار تو را از هدفت دور می کند.

پرسیدند عالم بی عمل را به چه ماند گفت : به زنبور بی عسلدوره عمل به دانسته ها- فن نهان

حجم زیاد اطلاعات تو را به همان زنبور تبدیل می کند. ما گاهی در خانه های خود کتابخانه های باشکوه و زیبا وبا بهترین طراحی ها داریم و چیدمان کتاب هایش چشم هر بیننده ای را خیره می کند اما متاسفانه حتی یک بار لای آنها را باز نکرده ایم و شایدم چند تایی از آنها را خوانده ایم اما اصلا نمی دانیم در زندگی ما چه کاربردی دارند و تنها یک جمع آوری انجام داده ایم.

سعی کن وزنه های زندگیت را کوچک برداری

تمام مباحثی که تا اینجا بیان شد به صورت کامل و کاربردی می توانید در دوره های رایگان و ارزشمند عمل به دانسته های ” استاد حسن پورحسینیان” دنبال کنید و بشتر با اصطلاخات آشنایی پیدا کنید و چه بسا به بهترین صورت بتوانید به هر آنچه تا کنون عمل نکرده اید، عمل کنید.

بیایید که کلی سورپرایز داریم براتون و این هم عناوینش :

چی میخواییم بگیم؟

چیکار میخواییم بکنیم؟

الکی خوش نباش

چرا بی برنامه

بهانه تراشی ممنوع

پنیرت را جابه جا کن!!!

سر کیسه رو شل کن

هر روز برای همان روز

تو میتونی

مرض کپی پیست

وزنه های کوچک

 

[gravityform id=”3″ title=”false” description=”false”]
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x