چگونه سخنرانی را شروع کنم؟

سخنرانی خوب

چگونه سخنرانی کنم و آن را شروع کنم؟

اینکه چگونه در یک جمع بدرخشید و سخنران خوبی باشید، اینکه چگونه خوب سخنرانی کنید و همه را مجذوب خود کنید همگی راهکارهایی دارد که ما در ایتجا و با عنوان فن بیان و سخنوری در اختیار شما خواهیم گذاشت و شما میتوانید با دنبال کردن مطالب ما، آنچه را که می خواهید یا بگیرید و سخنرانی را خوب شروع کنید و آن را به خوبی به پایان برسانید پس با ما همراه باشید.فن بیان و سخنوری

چگونه سخنرانی را شروع کنم؟

چراکه هروقت جلوی جمع صحبت می کنم با و جود این که اطلاعات زیادی دارم:

ترس فراوانی وجود مرا می گیرد؟

دهانم خشک می شود. دست و پایم به لرزه می افتد؟

صدای زیبایم شروع به لرزیدن می کند.

صورتم سرخ می شود و به شدت دست و پایم را گم می کنم.

هرچه می دانستم را فراموش می کنم و می شود آنچه که نباید بشود و مورد تمسخر دیگران قرار می گیرم.

چگونه خوب سخنرانی کنم
چگونه سخنرانی را شروع کنم؟

نمی دانید که آن زمانی که مورد خنده دیگران قرار می گیرم چقدر سخت است و چقدر احساس تحقیر می کنم و حتی اگر مورد تمسخر هم قرار نگیرم برچسب یک آدم بی دست و پا و بی اطلاعات به من می خورد.

خدای من مگر این هایی که این قدر زیبا و با اعتماد به نفس صحبت می کنند چه چیزی از من بیشتر دارند.همیشه خودم را به خاطر این جریان سرزنش می کنم.

درجمع ها اصلا نمی توانم لیاقت و دانش خود را ثابت کنم نه برای این که اظهار فضل کنم. نه.

برای این که به عنوان متخصص در رشته خودم شناخته شوم و دیگران در مورد آن موضوع به من مراجعه کنند ودر کل این که مفید باشم.

خیلی از همکاران من حتی یک سوم من هم علم و دانش ندارند اما دیگران دوست دارند که با آنها ارتباط داشته باشند. به همین خاطر وضعیت کاری آنان از من بهتر است.

در کسب و کارم موفق نیستم و وقتی که دقت می کنم می بینم یکی از دلایل بزرگش این است که می ترسم با دیگران حرف بزنم و حتی اگر ترسی نداشته باشم آنها از هم کلامی با من خسته می شوند. می بینم کسانی که زیبا صحبت می کنند از شان اجتماعی بالایی برخوردارند و مورد احترام هستند. هرچند که خیلی حرف های آنهاکیفیت و ارزش بالایی ندارد. اما من حرفها، مطالب ودانش زیادی دارم و بازهم جایگاهی ندارم. کلمات قشنگی نمی توانم برای ادا چیزهایی که می خواهم بیان کنم به کار ببرم.

با مطالب ما همراه باشید و در مورد فن بیان بیشتر بدانید این مقالات می توانند برای شما مفید باشند:

چگونه سخنران خوبی باشم؟ برای داشتن بهترین فن بیان چه کاری میتوانم بکنم؟ چگونه برای حرف زدن در یک جمع اعتماد به نفس داشته باشم؟

می دانم چه می خواهم اما نمی توانم بگویم. در کل دوست دارم وقتی زحمت کشده ام و اطلاعاتی به دست آورده ام آن را با دیگران هم در میان بگذارم تا آنها هم از آن استفاده کنند اما تا همین که چند دقیقه ای صحبت می کنم خمیازه هایشان شروع می شود و چرتشان می گیرد انگار که من برای آنها لالایی می خونم.

اگر بتوانم خوب صحبت کنم و فن بیان قوی داشته باشم صد در صد در میزان کسب درآمدم تاثیر دارد چرا که می توانم بهتر با مشتری ها ارتباط برقرار کنم. بهتر با مدیرم ارتباط برقرار کنم. تازه من این همه درس نخوندم که بزارم بی استفاده بمونه.

از راه آموزش این ها به دیگران و هزار تا کاری که فن بیان توش تاثیر داره من می خوام آدم موفقی باشم. وقتی به زندگی افراد موفق نگاه می کنم وجه اشتراک های زیادی دارند اکثر مدیران و افراد موفق تاریخ از قدرت فن بیان بالایی برخوردار بوده اند با کلامشان ملتی را سحر می کردند. اما من نمی دانم چرا نمی توانم.

اولش فکر می کردم که شاید ذاتی باشه؛ اما وقتی یکی از دوست های دوران دانشگاهم رو دیدم که اون موقع خیلی خجالتی بود و همیشه نمره کنفرانس هاش صفر بود آنچنان قشنگ و زیبا و شیوا جلوی یه جمع خیلی زیادی صحبت می کند و همه خوششون اومده بود و مورد تشویق قرارش داده بودند و تاز بعد هم کلی ازش تشکرو تعریف تمجید کردند. فهمیدم که نه حتما این مهارت حتما اکتسابیه.

وقتی که ازش پرسیدم بهم گفت که اونم از این قضیه رنج می برده اما تصمیم گرفته که این مهارت رو به دست بیاره و از این ترس رها بشه. به خاطر همینم .کلاس رفته و کلی تمرین کرده تا شده اینی که هست.

اصلا می گفت از موقعی که بیانم عوض شده کل زندگیم تغییر کرده. من هم همین که بتونم بین مردم زمانی که می خوام صحبت کنم. نظرم رو اعلام کنم. اعتراضم رو بدون خجالت بیان کنم و بدون ترس و اعتماد به نفس بالا حرفم رو بزنم. برام خیلی لذت بخش و انگیزه دهنده هست.

اما تا کی باید حسرت این و اون رو بخورم تا کی می خوام بشینم و فقط غصه بخورم.

باید پاشم یه کاری بکنم…

و اینجاست که ما یعنی گروه آموزش فن نهان، بهترین سایت در زمینه فن بیان و سخنوری، برای شما برنامه ارزشمندی دارد پس با ما و مقالات  ما همراه باشید و ما را در تلگرام دنبال کنید…

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x